W ubiegłym roku spółka Power Media odczuła skutki spowolnienia gospodarczego, szczególnie w zakresie świadczenia usług rekrutacji specjalistów IT oraz rozwoju oprogramowania, co niekorzystnie wpłynęło na wyniki przedsiębiorstwa. Przedstawiciele spółki jednak nie poddają się i w roku 2010 postawili na rozwój i promocję serwisu księgowości internetowej ifirma.pl.
reklama
Zdaniem Power Media na rynku usług księgowości internetowej tkwi duży potencjał wzrostu, dlatego też serwis ifirma.pl stał się obecnie najważniejszym elementem strategii dalszego rozwoju spółki.
- Rok ubiegły był dla nas bardzo trudny, widać to w naszym raporcie rocznym – mówi Marta Przewłocka, wiceprezes Power Media S.A. - Dekoniunktura odbiła się głośnym echem na rynku usług IT, przez co znacząco spadła liczba zrealizowanych przez nas zleceń w zakresie usług rekrutacji kadr informatycznych oraz tworzenia oprogramowania.
Marta Przewłocka tłumaczy, że 2,5-milionową stratę spółki powiększyły jeszcze wydatki na kampanię reklamową ifirma.pl w wysokości 1,25 mln złotych. Dało to jednak pożądany efekt - serwis ifirma.pl szybko rósł zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów. W ubiegłym roku liczba stałych użytkowników tego rozwiązania zwiększyła się aż o 74 proc., a przychody serwisu wzrosły o 61 proc. w porównaniu do 2008 roku.
Szybki wzrost serwisu księgowości internetowej zmienił strukturę rzeczową przychodów spółki ze sprzedaży, które w 2009 r. ukształtowały się na poziomie blisko 7,77 mln złotych. Przychody platformy ifirma.pl wyniosły 2,18 mln złotych, co stanowi 28 proc. wartości ubiegłorocznych przychodów spółki (wobec 10 proc. w 2008 roku).
Przedstawiciele Power Media wyjaśniają, że w 2010 roku strategia rozwoju serwisu ifirma.pl opiera się na działaniach, których celem jest dalszy wzrost liczby użytkowników i przychodów systemu e-księgowego. Są wśród nich m.in.: kontynuacja programów partnerskich i co-brandów, implementowanie nowych funkcjonalności w serwisie ifirma.pl, dodanie i rozwój usług komplementarnych dla przedsiębiorców, a także wprowadzenie systemów sprzedaży i programów lojalnościowych.
Rozwój sztandarowego serwisu Power Media umożliwią również środki finansowe, które spółka pozyskała w ubiegłym roku na realizację projektu „System informatyczny wspierający procesy B2B redystrybucji i co-brandingu serwisu ifirma.pl” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Całkowity koszt projektu wynosi blisko 2,5 mln złotych, natomiast kwota wydatków objętych wsparciem to blisko 1,85 mln złotych.
- Nadal świadczymy usługi w zakresie rekrutacji kadr IT oraz tworzenia dedykowanego oprogramowania – podkreśla Marta Przewłocka. - Procentowy udział obu tych działów w przychodach naszej spółki zmniejszył się z 90 proc. w 2008 roku do 72 proc. w roku ubiegłym. W oczekiwaniu na poprawę sytuacji na rynku dokonaliśmy racjonalizacji wydatków, m.in. przeprowadziliśmy się do nowej siedziby oraz zracjonalizowaliśmy koszty osobowe, dostosowując je do realnego zapotrzebowania i liczby zleceń.
W bieżącym roku Power Media postawiła również na promowanie swojego gotowego oprogramowania. Spółka chce rozpocząć jego sprzedaż także poza granicami kraju. W tym celu Power Media przymierza się do stworzenia zagranicznej sieci partnerskiej - informują przedstawiciele spółki.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|