Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Po słabym 2009 r. Power Media stawia na księgowość internetową

31-03-2010, 00:22

W ubiegłym roku spółka Power Media odczuła skutki spowolnienia gospodarczego, szczególnie w zakresie świadczenia usług rekrutacji specjalistów IT oraz rozwoju oprogramowania, co niekorzystnie wpłynęło na wyniki przedsiębiorstwa. Przedstawiciele spółki jednak nie poddają się i w roku 2010 postawili na rozwój i promocję serwisu księgowości internetowej ifirma.pl.

Zdaniem Power Media na rynku usług księgowości internetowej tkwi duży potencjał wzrostu, dlatego też serwis ifirma.pl stał się obecnie najważniejszym elementem strategii dalszego rozwoju spółki.

- Rok ubiegły był dla nas bardzo trudny, widać to w naszym raporcie rocznym – mówi Marta Przewłocka, wiceprezes Power Media S.A. - Dekoniunktura odbiła się głośnym echem na rynku usług IT, przez co znacząco spadła liczba zrealizowanych przez nas zleceń w zakresie usług rekrutacji kadr informatycznych oraz tworzenia oprogramowania.

iFirma.pl - przychody serwisu
fot. - iFirma.pl - przychody serwisu
Marta Przewłocka tłumaczy, że 2,5-milionową stratę spółki powiększyły jeszcze wydatki na kampanię reklamową ifirma.pl w wysokości 1,25 mln złotych. Dało to jednak pożądany efekt - serwis ifirma.pl szybko rósł zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów. W ubiegłym roku liczba stałych użytkowników tego rozwiązania zwiększyła się aż o 74 proc., a przychody serwisu wzrosły o 61 proc. w porównaniu do 2008 roku.

Power Media - struktura rzeczowa przychodów
fot. - Power Media - struktura rzeczowa przychodów
Szybki wzrost serwisu księgowości internetowej zmienił strukturę rzeczową przychodów spółki ze sprzedaży, które w 2009 r. ukształtowały się na poziomie blisko 7,77 mln złotych. Przychody platformy ifirma.pl wyniosły 2,18 mln złotych, co stanowi 28 proc. wartości ubiegłorocznych przychodów spółki (wobec 10 proc. w 2008 roku).

Strategia ifirma.pl na rok 2010

Przedstawiciele Power Media wyjaśniają, że w 2010 roku strategia rozwoju serwisu ifirma.pl opiera się na działaniach, których celem jest dalszy wzrost liczby użytkowników i przychodów systemu e-księgowego. Są wśród nich m.in.: kontynuacja programów partnerskich i co-brandów, implementowanie nowych funkcjonalności w serwisie ifirma.pl, dodanie i rozwój usług komplementarnych dla przedsiębiorców, a także wprowadzenie systemów sprzedaży i programów lojalnościowych.

>> Czytaj też: INFAKT pozyskał inwestorów z Team Europe Ventures

Rozwój sztandarowego serwisu Power Media umożliwią również środki finansowe, które spółka pozyskała w ubiegłym roku na realizację projektu „System informatyczny wspierający procesy B2B redystrybucji i co-brandingu serwisu ifirma.pl” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Całkowity koszt projektu wynosi blisko 2,5 mln złotych, natomiast kwota wydatków objętych wsparciem to blisko 1,85 mln złotych.

- Nadal świadczymy usługi w zakresie rekrutacji kadr IT oraz tworzenia dedykowanego oprogramowania – podkreśla Marta Przewłocka. - Procentowy udział obu tych działów w przychodach naszej spółki zmniejszył się z 90 proc. w 2008 roku do 72 proc. w roku ubiegłym. W oczekiwaniu na poprawę sytuacji na rynku dokonaliśmy racjonalizacji wydatków, m.in. przeprowadziliśmy się do nowej siedziby oraz zracjonalizowaliśmy koszty osobowe, dostosowując je do realnego zapotrzebowania i liczby zleceń.

W bieżącym roku Power Media postawiła również na promowanie swojego gotowego oprogramowania. Spółka chce rozpocząć jego sprzedaż także poza granicami kraju. W tym celu Power Media przymierza się do stworzenia zagranicznej sieci partnerskiej - informują przedstawiciele spółki.

>> Czytaj też: FOMS - biznesowy pakiet internetowy do zarządzania firmą


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *