Play Mobile zacznie huczną kampanią reklamową
Spekulacje na temat wejścia na rynek czwartego operatora telefonii komórkowej - Play Mobile, są coraz liczniejsze. Nic dziwnego - zbliża się zapowiadany termin oficjalnego rozpoczęcia działalności firmy. W związku z tym zadaliśmy Marcinowi Gruszce - rzecznikowi prasowemu spółki Project4 odpowiedzialnej za markę Play Mobile - kilka pytań, na które odpowiedzi mogą zainteresować czytelników DI.
Przemysław Mugeński: Czy prawdą jest, że na połowę marca planowany jest start sieci Play?
Marcin Gruszka: W tej chwili nie mogę udzielić odpowiedzi na to pytanie. Firma zadeklarowała, że będzie to 1. kwartał bieżącego roku i robi wszystko, by terminu dotrzymać. Na bieżąco czytam spekulacje prasowe o starcie Play, niestety nic więcej powiedzieć nie mogę.
PM: W jaki sposób będzie wyglądała dystrybucja produktów Play na początku i jak z biegiem czasu będzie rozwijana?
MG: Na pewno będziemy sprzedawać nasze usługi poprzez sieci sklepów Media Markt, Saturn i EMPiK. Oczywiście nasza sieć sprzedaży będzie się z czasem rozbudowywać. W przypadku, gdy klient jest zainteresowany naszymi usługami, a nie ma do nich dostępu będzie możliwy zakup telefoniczny. W takim przypadku kurier dostarczy przesyłkę na podany adres. Uruchomimy również system sprzedaży internetowej, który na początku nie będzie oferował pełnego zakresu usług. Przez e-shop można będzie kupić naszą ofertę na kartę. Oczywiście z czasem sytuacja ta ulegnie zmianie.
PM: Czy będzie możliwe przenoszenie numerów do sieci Play?
MG: Warunki nie są jeszcze określone - cały czas przygotowujemy się do tego procesu. Nie chcę obiecywać, że taka możliwość będzie dostępna w momencie startu sieci, ponieważ wymaga to nie tylko podpisania umowy z trzema operatorami, ale również zaawansowanej konfiguracji systemu, testów itp. Jest to dla nas ważna sprawa i chcemy to zrobić jak najszybciej. Proces ten będzie wyglądał podobnie, jak w przypadku innych polskich sieci.
PM: Kiedy rozpocznie się i jak będzie wyglądała kampania reklamowa Play Mobile?
MG: Jedyne, co mogę powiedzieć to to, że kampania reklamowa będzie bardzo interesująca. Robimy wszystko, by było głośno i żebyśmy byli widoczni. Aha - nie wiem, czy już to wspominałem - na pewno będzie dobra.
PM: Dziękuję bardzo za krótką rozmowę i pozdrawiam
MG: Ja również dziękuję i pozdrawiam
Jak widać nie wszystkie elementy wejścia na rynek zostały dopracowane. Przykładowo - sprawa zachowania numeru przy przenosinach byłaby sporym atutem i w przypadku ciekawszej od konkurencji oferty cenowej ułatwiłaby zainteresowanym podjęcie decyzji o zmianie operatora. Na razie w Play Mobile trwają jednak przygotowania do tego procesu i nie wiadomo, czy zostaną ukończone jeszcze przed oficjalnym wejściem na rynek. W ścisłej tajemnicy trzymane są również ceny - na ile i czy w ogóle oferta cenowa będzie korzystniejsza od konkurencji tego w rozmowie Marcin Gruszka nie chciał zdradzić.
Jednak już samo wejście kolejnego operatora na polski rynek to ciekawe wydarzenie. Miejmy nadzieję, że większa ich liczba przyniesie korzyści przede wszystkim klientom.