Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Żadna z działających na polskim rynku firm nie wygrała przetargu na rezerwacje dwóch częstotliwości. Pozytywną opinię Prezesa UKE otrzymała jedynie oferta CenterNET S.A.

Przedmiotem przetargu były rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710-1730 MHz oraz 1805-1825 MHz na obszarze całego kraju. Stanęło do niego 6 firm, które złożyły łącznie 8 ofert. Wśród oferentów znaleźli się trzej działający u nas operatorzy - PTK Centertel, Polkomtel oraz PTC. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) nie ukrywał jednak, że najważniejszym kryterium wyboru oferty będzie korzystny wpływ na warunki konkurencji na rynku.

Analitycy w swych komentarzach zgodni byli, że takie podejście UKE wykluczy praktycznie z gry działające na polskim rynku firmy. Z przyczyn formalnych do drugiego etapu postępowania nie zostały zakwalifikowane oferty Inquam Broadband GmbH oraz PTC.

Wczoraj, 2 października 2007 r. regulator ogłosił wyniki przetargu. Zdaniem UKE pozytywny wpływ na rozwój konkurencji na polskim rynku telekomunikacyjnym będą miały jedynie dwie oferty firmy CenterNET S.A. Z kolei oferta TOLPIS Sp. z o.o. zastała uznana za neutralną. Jak się spodziewano, negatywną opinię regulatora uzyskały oferty Polkomtela i Centertela.

CenterNet S.A. to spółka zależna Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Midas, w którym 70% udziałów posiada potentat warszawskiej giełdy - Roman Karkosik. Firma ma 7 dni na złożenie wniosku do Prezesa UKE o dokonanie rezerwacji i 18 miesięcy na rozpoczęcie świadczenia usług. Za rezerwacje częstotliwości CenterNet ma zapłacić łącznie 372,92 milionów złotych. Umową będzie obowiązywała do do końca 2022 roku.

Częstotliwości oferowane w przetargu mogą zostać wykorzystane zarówno do stworzenia nowej sieci telefonii komórkowej, jak i sieci telefonii stacjonarnej, czy radiowego dostępu do internetu.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE