Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

PBI: Coraz więcej chętnych udziałowców

17-06-2010, 19:59

Kryteria, według których zostaną przyjęci kolejni właściciele PBI (Polskie Badania Internetu), a także przedstawione warunki finansowe dotyczące objęcia udziałów w spółce okazały się atrakcyjne dla niemal połowy podmiotów zgłaszających swój akces.

Gotowość do dalszych rozmów potwierdziło 8 podmiotów spośród tych, które odpowiedziały na propozycję właścicieli PBI związaną rozszerzeniem grona udziałowców spółki. Obecnie trwają rozmowy finalizujące proces od strony formalnej.

Wydawnictwo Presspublica - jeden z obecnych właścicieli PBI - wycofało swoje udziały w spółce. Decyzja taka została podjęta w pełnym porozumieniu z pozostałymi właścicielami spółki. Presspublica zapowiedziała, że nadal będzie aktywnie uczestniczyć w tworzeniu standardu badania polskiego internetu i zadeklarowała wsparcie dla działań PBI oraz chęć zasiadania w nowej, poszerzonej Radzie Badania.

>> Czytaj też: IRBRI przyłącza się do grupy PBI

W gestii udziałowców PBI leży między innymi: możliwość zgłaszania na bieżąco uwag metodologicznych na Prezydium Rady Badania, a w przypadku rekomendacji branży dotyczącej organizacji przetargu - współtworzenie założeń do postępowań przetargowych.

Sonda
Jakie są szanse na rozwój PBI?
  • Bardzo dobre
  • Dobre
  • Mizerne
  • Nie mają szans
wyniki  komentarze

Udziałowcami PBI na poziomie założycielskim mogły stać się firmy, których zasięg serwisów internetowych w Megapanelu przekracza 50% (według ostatnich dostępnych danych).

Natomiast udziałowcami mniejszościowymi obejmującymi 1/3 udziałów, jakimi dysponuje dziś każdy z dotychczasowych właścicieli, mogły zostać te podmioty, których zasięg serwisów internetowych wyniósł między 20% a 50% (według danych jw.). W przypadku wyrażenia takiej woli, firmy których zasięg serwisów internetowych przekracza 50%, mogły skorzystać z możliwości nabycia 1/3 liczby udziałów, dołączając tym samym do grona udziałowców mniejszościowych.

>> Czytaj też: Nowi udziałowcy PBI - rozmowy ruszają

Zarówno w przypadku udziałowców na poziomie założycielskim, jak i udziałowców mniejszościowych, podstawą do nabycia udziałów jest posiadanie zasięgu na własnej powierzchni reklamowej (decyduje wpis do bazy WhoIs). Podmioty wchodzące w skład grup kapitałowych mogą być reprezentowane wyłącznie przez jedną spółkę z danej grupy.

Nowi udziałowcy PBI - rozmowy ruszają

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *