Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowi udziałowcy PBI - rozmowy ruszają

20-05-2010, 13:22

Znalazło się 20 chętnych, aby zostać nowymi udziałowcami Polskich Badań Internetu. Rozmowy w sprawie zwiększenia liczby udziałowców rozpoczną się za kilka dni. Firma przedstawiła kryteria, jakie powinny spełniać podmioty, które chcą zostać udziałowcami.

robot sprzątający

reklama


PBI to firma powołana przez dostawców największych portali w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce. Taki standard ma promować internet jako wiarygodne medium dla reklamodawców, agencji reklamowych, inwestorów itd. PBI zarzucano jednak, że jako firma zależna od określonych graczy tworzy standard badania korzystny dla wybranych podmiotów.

Nasza-Klasa i GG Network zapowiadały stworzenie własnego standardu badań. Wcześniej jednak PBI zadeklarowała wprowadzenie zmian w Megapanelu. Padły też deklaracje dotyczące poszerzenia grona wspólników spółki. Teraz są one realizowane.

>>> Czytaj: PBI czeka na chętnych do badania internetu w Polsce

W gestii udziałowców PBI leży między innymi: możliwość zgłaszania na bieżąco uwag metodologicznych na Prezydium Rady Badania, a w przypadku rekomendacji branży dotyczącej organizacji przetargu - współtworzenie założeń do postępowań przetargowych.

Jednocześnie PBI deklaruje, że chce, by w obradach Rady Badania, pełniącej rolę konsultacyjno-doradczą mógł wziąć udział każdy zainteresowany podmiot. Po rozszerzeniu Rady Badania dla sprawności decyzyjnej planowane jest wyodrębnienie jej Prezydium. Przewidziano w nim miejsce dla reprezentantów: PBI, agencji badawczych, domów mediowych, organizacji branżowych i sieci reklamowych. W Prezydium RB zasiądzie również niezależny reprezentant wyłoniony z Rady Badania.

PBI uzgodniło kryteria dla nowych udziałowców, w których wyodrębniono udziałowców na poziomie założycielskim oraz udziałowców mniejszościowych.

Udziałowcem na poziomie założycielskim będzie mogła zostać firma, której zasięg serwisów internetowych w Megapanelu przekracza 50%. Taka firma będzie mogła nabyć udziały w liczbie równej tej, jaką dysponuje każdy z założycieli PBI. Z kolei udziałowcy mniejszościowi to spółki, których zasięg serwisów internetowych wyniósł między 20% a 50%. Tacy udziałowcy otrzymają 1/3 liczby udziałów, jakimi dysponuje każdy z założycieli PBI

Podmiotom o liczbie udziałów na poziomie założycielskim przysługuje prawo do powołania po jednym członku Rady Nadzorczej, natomiast udziałowcy mniejszościowi mogą zgodnie powołać jednego wspólnego członka (pod warunkiem, że ich łączna liczba udziałów jest nie mniejsza niż liczba udziałów przysługująca udziałowcowi na poziomie założycielskim).

Według PBI proponowana koncepcja rozszerzenia liczby udziałowców została wypracowana na podstawie gruntownych analiz potrzeb rynku oraz szerokich konsultacji branżowych.

>>> Czytaj: Zmiany w Megapanelu od stycznia 2010 r.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PBI



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E