W miarę wzrostu wymagań konsumentów na rynku e-commerce, właściciele sklepów internetowych szukają coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, aby sprostać ich potrzebom. Sięgają więc między innymi po nowe technologie, ale także po atrakcyjne modele biznesowe, pozwalające przenieść część obowiązków na zewnętrznych wykonawców. W taki sposób działa na przykład outsourcing w logistyce. Na czym dokładnie polega i kiedy warto się na niego zdecydować?
reklama
Outsourcing logistyczny dla e-commerce polega na przeniesieniu odpowiedzialności za magazynowanie towarów i realizację zamówień na zewnętrznego operatora. Świadczy on zazwyczaj szerokie usługi w zakresie 3PL (third party logistics), wyręczając właściciela sklepu internetowego między innymi w:
Dokładny zakres obowiązków firmy logistycznej zależy jednak od specjalizacji oraz modeli, w jakich działa.
Logistyka kontraktowa odgrywa coraz większą rolę w branży e-commerce. Szacuje się, że już teraz korzysta z niej około 30% sklepów internetowych, a wkrótce w takim modelu biznesowym ma działać większość sprzedawców na rynku. Trudno dziwić się takim trendom - za sprawą outsourcingu przedsiębiorcy mogą zoptymalizować koszt i czas pracy, a jednocześnie podnieść jakość obsługi klienta.
Powierzając logistykę sklepu internetowego doświadczonemu operatorowi, sprzedawca może zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku i wydajność biznesu. Nie musi samodzielnie zajmować się magazynowaniem i obsługą zamówień, co pozwala mu zwiększyć sprzedaż. Uzależnia również ponoszone koszty od generowanych przychodów, redukując w ten sposób ryzyko inwestycyjne.
Zalety outsourcingu logistyki dla e-commerce wynikają przede wszystkim z doświadczenia i profesjonalizmu operatora, z którym podejmuje się współpracę. Należy więc dobrze zastanowić się nad jego wyborem. Takie firmy outsourcingowe, jak na przykład M.B.B. Logistics zapewnią między innymi:
Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług operatora logistycznego, należy poznać także wady outsourcingu. Najważniejszą z nich jest niewątpliwie utrata kontroli nad kluczowymi dla firmy procesami. Przenosząc odpowiedzialność za magazynowanie i obsługę zamówień na zewnętrznego wykonawcę, w rzeczywistości można pozbawić się wpływu na jakość świadczonych usług.
Można to oczywiście uznać za zagrożenie jedynie wtedy, gdy do współpracy wybiera się niewłaściwą firmę outsourcingową.
Na outsourcing logistyki magazynowej najlepiej zdecydować się wtedy, gdy przestaje się nadążać z samodzielną obsługą zamówień w sklepie internetowym lub szuka się sposobów na optymalizację budżetu firmy. Jest to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które każdego miesiąca notują całkiem inne wyniki finansowe lub nie są jeszcze gotowe na inwestycję we własną infrastrukturę logistyczną.
Jeśli prowadzony jest średniej wielkości sklep internetowy, można zainteresować się takimi usługami jak:
Warto wybrać więc model logistyczny, który najlepiej będzie odpowiadał potrzebom biznesowym i specyfice prowadzonego biznesu. Następnie należy skontaktować się z doświadczonym operatorem. W ten sposób można zyskać zaufanego partnera, który pomoże zwiększyć wydajność firmy i zoptymalizować koszty jej prowadzenia. Jednym z liderów usługi fufillment jest firma Arvato, która świadczy kompleksowy outsourcing logistyki.
Foto: Freepik,
źródło informacji: M.B.B. Logistics
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Już w maju nowe przepisy dotyczące czasu jazdy i odpoczynku dla kierowców autobusów
|
|
|
|
|
|