Tylko do końca maja br. trwa konkurs Biznes w Niemczech, w którym polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3-minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Jurorzy podpowiadają, na co zwrócą szczególną uwagę.
Co zyskają zwycięzcy?
Dzięki projektowi Biznes w Niemczech polskie innowacyjne projekty będą miały szansę na zagraniczną ekspansję. W wyniku projektu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością w strefie euro oraz poznają mechanizmy rynkowe zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
- W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium. Organizatorzy pokrywają koszty transportu, noclegów, tłumacza oraz organizują interesujące biznesowe spotkania z praktykami na terenie Bawarii.
- Ten konkurs to wielka szansa dla 5 firm, które już niedługo będą próbować swoich sił na najbardziej dojrzałym rynku Europy. By w pełni mogły przygotować się i wykorzystać czas spędzony w Niemczech, ufundowaliśmy dla każdego laureata 3-miesięczny pakiet usług w akceleratorze biznesu Business Link, gdzie pod okiem praktyków będą mogli doprecyzować swoje oczekiwania i dopasować produkt do tego rynku - mówi Aureliusz Górski, Dyrektor Zarządzający Business Link.
Zgłodniałeś, pracując przy swoim startupie? Mamy dla Ciebie kod rabatowy, który upoważnia do 10 zł rabatu, jeśli zamówisz za minimum 30 zł. Kliknij w KOD RABATOWY od PizzaPortal.pl, by odebrać zniżkę. Kod jest ważny do 31.05.2014 do godz. 23:59 w restauracjach, gdzie można płacić online.
Jak nagrać konkursowy filmik
Aby wziąć udział w projekcie, należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub usługi, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie bizneswniemczech.pl.
Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe pytania:
Jak będą oceniać jurorzy?
Jurorzy będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.
- W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski.
Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.
Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9 miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11 pozycji jako eksporter do Niemiec.
Szczegóły na stronie: bizneswniemczech.pl
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Nie chcesz przegapić porad oraz wiadomości dla początkujących przedsiębiorców? Zapisz się na newsletter dla startupów:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*