Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zdublowane połączenia widoczne podczas podglądu billingu online to problem, który niedawno wywołał sporo emocji wśród społeczności skupionej wokól serwisu Wykop.pl. Dziennik Internautów skontaktował się z biurem prasowym Orange w celu wyjaśnienia opisywanej sprawy.

Treść wiadomości opublikowanej w serwisie Wykop.pl:

Fragment billingu skopiowany z Orange On-line
fot. orange-fail - Wykop.pl - Fragment billingu skopiowany z Orange On-line
Mam w Orange dwa MIXy, na obu mam zdublowane połączenia - dwa razy naliczony koszt za jedno połączenie. Problem dotyczy chyba tylko prepaidów. Ponieważ do prepaidów nie dają billingów trudno to wykryć, ale można sprawdzić na Orange On-line. (...) W linku screen z mojego billingu.

Dziennik Internautów w opisywanej sprawie skontaktował się z biurem prasowym Orange w celu wyjaśnienia sytuacji. Próbowaliśmy się dowiedzieć, czy użytkownicy faktycznie są obciążani 2 razy, od jak dawna sytuacja ma miejsce, jak dużej liczby konsumentów może dotyczyć problem oraz czym jest spowodowany błąd i kiedy zostanie skorygowany.

Niestety, pomimo wykonania kilkudziesięciu telefonów i wysłania kilku maili, redakcja DI otrzymała odpowiedzi z biura prasowego dopiero w miniony piątek, 2.01.2009, oraz dziś, 7.01.2009. Przedstawicielka operatora w trakcie rozmowy telefonicznej zapewniła nas, że zwlekanie z odpowiedzą ma związek z dużą liczbą urlopów w trakcie okresu świąt i nowego roku.

Problem nie ma wpływu na obciążenie kont klientów

Fragment billingu skopiowany z Orange On-line
fot. DI - Fragment billingu skopiowany z Orange On-line
Z obydwu wiadomości jakie przesłano Dziennikowi Internautów wynika, że "w sporadycznych przypadkach mogła zajść sytuacja, iż (...) wyświetlało się na stronie internetowej Klientom Orange podwójne obciążenia za korzystanie z usług". Jednocześnie redakcja DI otrzymała zapewnienia, że problem nie ma faktycznego wpływu na taryfikację i obciążenie kont klientów.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że problem wyświetlania podwójnie naliczanych opłat dotyczy osób korzystających z Orange Mix. Na zakończenie zespół biura prasowego informuje:

Ponieważ ta błędna informacja nie wpływa na naliczanie opłat nie będziemy w specjalny sposób informować klientów. Jednocześnie prowadzimy prace, by w jak najszybszym czasie usunąć błąd w systemie. Ten proces już się dzieje.

Niestety, pomimo wielu starań redakcji DI, biuro prasowe Orange nie udzieliło nam bardziej szczegółowych informacji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *