Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019"- najważniejsze wnioski z raportu

25-06-2019, 18:49

Coraz chętniej korzystamy z większej liczby kanałów, przy czym mamy mniej ulubionych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne stały się ulubionym miejscem zakupów dla 22% badanych, co oznacza spadek popularności o -10p.p. względem zeszłego roku. 11% osób, badanych na potrzeby nowego raportu, wskazało zaś na platformy zakupowe, 10% e-sklepy, a 7% media społecznościowe. 40% nie ma ulubionego miejsca zakupów.

robot sprzątający

reklama


Najnowszy raport Izby Gospodarki Elektronicznej bierze pod lupę omni-commerce, czyli zakupy wielokanałowe. Publikacja została opracowana na podstawie badania przeprowadzonego przez Mobile Institute, zaś partnerstwo merytoryczne objęły Visa oraz Przelewy24.

Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej zauważa, że z tegorocznego badania i raportu wynika, że w sieci kupuje 57% internautów. To wzrost względem poprzedniego roku o 5 punktów. Tym samym osiągnęliśmy średnią europejską. 

Lęk przed płatnością nie jest już hamulcem

W sieci najczęściej wybieraną formą płatności są szybkie przelewy, tak jak rok temu. Zaraz za nimi znalazł się Blik, którego popularność znacznie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast jako trzecie uplasowały się standardowe płatności kartowe. Wydaje się, że internauci przekonują się do wybranej metody płatności i głównie z niej korzystają. W sklepach stacjonarnych konsumenci płacą gotówką (47%,tj. -20p.p. w stosunku do roku ubiegłego), następnie kartą płatniczą (29%) i zbliżeniowo (26%).Płatności typu Apple Pay czy Google Pay wykorzystuje co 10  badany. Tylko dla 29% badanych płatność gotówką jest najbardziej dogodną formą płatności.

Preferencje zakupowe cyfrowych konsumentów

W sieci kupuje 57% internautów, z czego co 4 częściej niż 5 razy w miesiącu. Przeważnie wybierają oni sklepy internetowe (46%) oraz platformy zakupowe (36%). Najpopularniejszymi e-kategoriami wśród cyfrowych konsumentów są moda, elektronika i wyposażenie domu. Ponadto, 54% internautów kupuje te same marki w wielu kanałach, np. sklepie stacjonarnym, sklepie internetowym czy sklepie mobilnym. Jest to wyższy wynik niż rok temu (43%).Dla więcej niż 70% internautów ważne jest, aby mogli kupować markę w różnych miejscach.

Źródło: e-izba


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *