Oferty z Urzędów Pracy trafią do internetu
Oferty pracy z Urzędów Pracy będą musiały pojawiać się w internecie. Stałą dostawę świeżych ofert zapewni natomiast nałożony na pracodawców obowiązek informowania o miejscach pracy.
reklama
Jak podaje Rzeczpospolita, nowe zasady postępowania wynikają z nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Na Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej nakłada ona obowiązek wprowadzania i rozwijania systemów informatycznych w publicznych służbach zatrudnienia. Dzięki tym systemom szersza grupa bezrobotnych będzie miała dostęp do ofert.
Do tej pory takiego obowiązku nie było. Aleksandra Skalec z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach powiedziała Gazecie Prawnej, że niektóre urzędy mogły umieszczać na stronach internetowych tylko tzw. oferty trudne, których nikt nie chciał przyjąć. W ten sposób możliwość dotarcia z każdą propozycją pracy do jak największej liczby zainteresowanych osób była ograniczona.
Warto zauważyć, że wspomniana ustawa wprowadza obowiązek stworzenia spójnej i jednolitej bazy ofert pracy. Przedstawiciele urzędów przyznają, że nie bardzo wiedzą jak mają wykonać ten obowiązek. Ograniczają się do podawania ofert ze swojego terenu na własnych stronach internetowych.
Znowelizowana ustawa nakłada również na pracodawców obowiązek informowania urzędów o wolnych posadach lub miejscach przygotowania zawodowego. Oferta ma być kierowana do urzędów właściwych dla siedziby firmy oraz właściwych ze względu na miejsce wykonywania pracy.
Pracodawcy są zadowoleni z takich rozwiązań. Będzie to szczególnie przydatne, jeśli firma zechce wykonać zlecenie w odległym zakątku Polski. Zamiast delegować swoich pracowników będzie mogła zatrudnić osoby mieszkające na danym terenie.
Więcej informacji na ten temat znajdziemy w Rzeczpospolitej oraz w Gazecie Prawnej.