Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Odpowiedzialny biznes także dla MŚP

31-03-2011, 14:00

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) nie musi kojarzyć się tylko z wielkimi korporacjami. Wskazuje na to raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki” mówiący m.in. o zaangażowaniu małych i średnich przedsiębiorstw w mniejszych miastach i coraz powszechniejszym zastosowaniu mediów społecznościowych w działaniach CSR.

robot sprzątający

reklama


31 marca 2011 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało dziewiąty już raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki”. 117 wyróżnionych w nim przykładów odpowiedzialnych działań nadesłanych przez 108 firm zostało podzielonych na pięć obszarów: społeczeństwo, rynek, środowisko, miejsce pracy oraz zarządzanie i raportowanie.

Ponadto na podstawie 48 najciekawszych praktyk stworzono cztery zbiorcze opisy dotyczące wolontariatu pracowniczego, pomocy powodzianom, ekobiura i profilaktyki zdrowotnej pracowników, które mogą stanowić cenną inspirację dla innych firm. W Raporcie znajdują się również artykuły ekspertów w zakresie CSR, opinie internautów podsumowujące działania z zakresu CSR w 2010 roku, opis najważniejszych badań, wydarzeń oraz przegląd prasy.

>>> Czytaj: Jak odpowiedzialnie inwestować na giełdzie? Transmisja w Bankier.tv

Dotychczas panowało przekonanie, że działania z zakresu CSR to domena wyłącznie dużych firm. Tegoroczny raport pokazuje, że ten obraz się zmienia. Przykładowo, firma industria24.pl z sektora MŚP, będąca sprzedawcą narzędzi i elektronarzędzi, stworzyła kampanię ekologiczną skierowaną do branży budowlanej, która ma na celu zachęcić do segregacji elektroodpadów. Za pośrednictwem strony ekoGRATY.pl można odesłać z domu stare elektronarzędzia do recyklingu i to całkowicie za darmo Zebrane materiały są następnie wtórnie wykorzystywane przez zespół All Sounds Allowed do... tworzenia instrumentów muzycznych.

Innym zauważalnym trendem jest coraz częstsze wykorzystywanie przez firmy w działaniach CSR mediów społecznościowych oraz rosnąca liczba działań skierowanych do pracowników firm, m.in. poprzez edukację na temat tego, czym jest CSR lub organizowanie konkursów na inicjatywy, które później realizują firmy.

Ogłoszeniu tegorocznej edycji Raportu towarzyszyła debata zatytułowana „Wizja dla Europy w świetle wyzwań zrównoważonego rozwoju”. Zaproszeni goście poruszali kwestię wyzwań stojących przed sektorem prywatnym w związku z globalizacją, a także strategicznych kierunków rozwoju Europy w kontekście zrównoważonego rozwoju, jak również dyskutowali na temat raportu „Europa 2020” oraz innych wizji rozwoju światowej gospodarki.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki” można pobrać ze strony www.odpowiedzialnybiznes.pl w formacie PDF oraz w formie e-booka, zawierającego prezentacje dobrych praktyk firm wzbogacone o zdjęcia oraz filmy.

>>> Czytaj: Adobe i Microsoft są "etyczne". Facebook i Google nie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *