Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nvidia Tegra 3 - cztery rdzenie dla urządzeń mobilnych

09-11-2011, 14:26

Pierwszy czterordzeniowy procesor przeznaczony dla urządzeń mobilnych ma w przyszłości pozwolić użytkownikom na uruchamianie jeszcze bardziej zaawansowanych narzędzi.

Nvidia oficjalnie zaprezentowała procesor Tegra 3 - pierwszą na świecie czterordzeniową jednostkę, która ma być masowo wykorzystywana w urządzeniach przenośnych. Czip bazuje na architekturze ARM A9.

Czytaj także: Nvidia: Windows 8 ARM powinien skupiać się na tabletach

Na swojej stronie producent zapewnia, że układ Tegra 3 jest trzy razy wydajniejszy niż poprzedni z tej serii, wyposażony w dwa rdzenie. Poprawiona została również obsługa wielowątkowości, co powinno z kolei wpłynąć na lepsze doznania płynące z przeglądania sieci oraz korzystania z bardziej skomplikowanych aplikacji.

Według serwisu Wired nowy czip zastosowany zostanie w pierwszej kolejności w tablecie Asusa Eee Pad Transformer Prime. Urządzenie ma być kolejną wersją i tak już bardzo mocnego Eee Pad Transformera, jednak powinno oferować lepszą kamerę (8-megapikselową z tyłu i 1,2-megapikselową z przodu), a także do 64 gigabajtów wbudowanej pamięci.

Co ciekawe, czterordzeniowy procesor ma się łagodnie obchodzić z baterią tabletu. Jak zapewnia producent, urządzenie będzie mogło odtwarzać do 12 godzin materiału w HD bez konieczności ładowania. Do sieci wyciekły niedawno również plany tajwańskiego producenta smartfonów, który zamierza zastosować czterordzeniową Tegrę w modelu HTC Edge. Urządzenie może być dostępne już pod koniec pierwszego kwartału 2012 roku.

Czytaj także: Superkomputer na układach graficznych przegoni japońskiego "K"


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nvidia, Wired