W sieciach społecznościowych nie brakuje internautów, którzy chcą się pochwalić swoją nową, złotą kartą kredytową, wykonują jej zdjęcie i publikują. To tak, jakby rozdawać pieniądze wszystkim, którzy tylko wyciągną rękę.
Gdy serwisy społecznościowe i mikroblogi zaczęły zyskiwać na popularności, okazało się, że wielu internautów korzysta z nich, chcąc pochwalić się swoimi dobrami wśród znajomych. Warto zauważyć, że coraz więcej Polaków ma konta w serwisach społecznościowych, gdzie dzielenie się poufnymi informacjami jest bardzo proste. Badania PMR Research wykazały, że ponad połowa Polaków (54 proc.) to użytkownicy social mediów. Najpopularniejszymi portalami są Facebook (40 proc.) i NK (37 proc.). W parze z popularnością nie zawsze jednak idzie edukacja odnośnie bezpieczeństwa w sieci.
Po pierwsze udostępniamy swoje dane, bo na karcie kredytowej widnieje imię i nazwisko posiadacza. Oprócz tego - co najważniejsze - widoczne jest 16 cyfr, które stanowią numer karty. Na tej samej stronie jest też data ważności. Na odwrocie karty widnieje trzycyfrowy kod CVV2 (Card Verification Value 2) lub CVC2 (Card Verification Code 2), zwany też zabezpieczającym, bez którego w wielu sklepach internetowych nie dokonamy płatności. Wyjątkiem jest m.in. Amazon.
Płatności przez internet umożliwiają też niektóre karty debetowe i to one najczęściej lądują w portfelach Polaków. Jak wynika z raportu NetB@nk Związku Banków Polskich, pod koniec III kwartału 2011 roku Polacy posiadali ok. 24,5 mln kart do kont osobistych. Przez ostatnie 2 lata przybyło ich ok. 2,5 mln, przez 5 - ponad 7,5 mln. Spada jednak liczba kart kredytowych w Polsce. Na koniec 2009 roku mieliśmy ich niemal 11 mln, a na początku tego roku ok. 7 mln.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|