Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowy Twitter: profile dla firm i tweety-wklejki (wideo)

09-12-2011, 10:35

Nowy interfejs Twittera został podzielony na karty, które służą m.in. do śledzenia nowości, uczestniczenia w dyskusjach i śledzenia nowych treści. Wprowadzone zmiany nie mają charakteru tylko kosmetycznego. W ramach tej aktualizacji Twitter wprowadzi także profile dla firm (co w social media staje się normą) i umożliwi zamieszczanie wpisów na stronach internetowych.

Twitter zostanie naprawdę odnowiony. Dotychczas serwis stawiał w centrum strumień informacji oraz nadawców informacji, a jakby w tle były funkcje społecznościowe. Twitter jest jednak także miejscem dyskusji i wyrażania siebie, co zostało mocniej podkreślone w nowej wersji.

Serwis został podzielony na karty, które zostały oznaczone symbolami jak poniżej.

Karty Twittera

Pierwszy symbol oznacza kartę domową (Home), która pozwala na przeglądanie tweetów od śledzonych osób. Fotografie, filmy i rozmowy będą osadzone bezpośrednio w tweetach. Karta z symbolem "@" zawiera treści odnoszące się do rozmów z innymi użytkownikami. Użytkownik sprawdzi w niej, kto go śledzi, kto o nim wspomniał, kto oznaczył jego tweety jako ulubione.

Karta "#" będzie prezentowała nowe informacje, które dla użytkownika mogą być interesujące. Dzięki tej karcie Twitter chce lepiej przybliżyć swoim użytkownikom ideę hashtagów. Ostatnia karta to sekcja profilowa, która prezentuje informacje, stawiając użytkownika w centrum.

Czytaj: Witryny społecznościowe to przede wszystkim komunikacja ze znajomymi

Powyższe nowości będą wdrażane przez kilka tygodni, ale już teraz są one dostępne w wersjach mobilnych Twittera dla Androida oraz iPhone'a. Trwają pracę nad zmodernizowaniem kolejnych wersji, m.in. tej dla iPada. Twitter podkreśla przy tym, że to zaledwie początek zmian.  

Film pod tym tekstem prezentuje nowy interfejs.

Wraz z aktualizacją pojawiają się dwie godne wspomnienia nowości. Pierwszą z nich są profile dla firm, co ma zapewne wzmocnić związki między Twitterem a reklamodawcami. Profile dla firm będą darmowe, ale będą dawały większe możliwości zaprezentowania istotnych treści. Ich użytkownicy będą mogli zamieścić większe obrazki nagłówkowe, eksponując logo, tagline itd. Będzie też możliwość utrzymania wybranego tweeta na samej górze i ten wpis będzie automatycznie rozszerzany, aby prezentować fotografię lub treść wideo.

Druga istotna nowość to możliwość wklejania tweetów na strony internetowe. Odbędzie się to oczywiście poprzez wklejenie na stronę kawałka kodu. Dzięki wklejce osoby odwiedzające stronę będą mogły po jednym kliknięciu odpowiedzieć na wpis, skorzystać z funkcji  "Retweet" lub oznaczyć go jako ulubiony.

Komentarze na temat nowego interfejsu są różne. Jedni mówią o odważnej zmianie filozofii, inni o psuciu Twittera. Sami przedstawiciele Twittera uważają, że serwis w nowej formie będzie lepiej odpowiadał na potrzeby tych osób, które Twittera jeszcze nie poznały. Jack Dorsey i Dick Costolo mówili już, że zależy im na przygotowaniu usługi odpowiadającej na prawdziwie ludzkie potrzeby.

Poniżej film prezentujący nowego Twittera:

Czytaj: Twitter również powiadomi o zdarzeniach w czasie rzeczywistym


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Twitter Blog