Nowy system kierowania reklam w polskich sieciach
Niedostępny do tej pory w Polsce system Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego wkrótce pojawi się w polskich sieciach reklamowych. Ad.net, ARBOmedia oraz IDMnet będą dzięki temu korzystać z jednej bazy profili internautów.
Predykcyjne Targetowanie Behawioralne (PTB) to system stworzony w oparciu o technologię berlińskiej firmy nugg.ad. Polega on na emisji reklam dobranych zależnie od pogłębionego profilu behawioralnego danego internauty. Profil taki tworzony jest w oparciu o odwiedzane przez internautę miejsca w sieci czy też wykorzystywane narzędzia.
Dodatkowo uwzględniane są tu dane pochodzące z ankiety wypełnianej jednorazowo przez wybranych użytkowników internetu. Bada ona płeć, wiek, dochód, a także zainteresowania i styl życia internautów.
Mechanizm PTB umożliwia dopasowanie reklam internetowych do zainteresowań i oczekiwań użytkowników, co może mieć znaczny wpływ na zwiększenie efektywności kampanii - uważają przedstawiciele polskich sieci.
Ad.net, ARBOmedia oraz IDMnet postanowiły wspólnie wdrożyć ten - jak podkreślają - niedostępny do tej pory w naszym kraju system. Obecnie trwają prace integrujące PTB z adserwerami sieci reklamowych. Predykcyjne Targetowanie Behawioralne nie tylko pozwoli wzbogacić ofertę każdej ze wspomnianych sieci, ale spowoduje, że będą one korzystać z jednej bazy profili internautów.
Pierwsze kampanie tego typu ruszą prawdopodobnie na wiosnę.