Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Niedostępny do tej pory w Polsce system Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego wkrótce pojawi się w polskich sieciach reklamowych. Ad.net, ARBOmedia oraz IDMnet będą dzięki temu korzystać z jednej bazy profili internautów.

Predykcyjne Targetowanie Behawioralne (PTB) to system stworzony w oparciu o technologię berlińskiej firmy nugg.ad. Polega on na emisji reklam dobranych zależnie od pogłębionego profilu behawioralnego danego internauty. Profil taki tworzony jest w oparciu o odwiedzane przez internautę miejsca w sieci czy też wykorzystywane narzędzia.

Dodatkowo uwzględniane są tu dane pochodzące z ankiety wypełnianej jednorazowo przez wybranych użytkowników internetu. Bada ona płeć, wiek, dochód, a także zainteresowania i styl życia internautów.

Mechanizm PTB umożliwia dopasowanie reklam internetowych do zainteresowań i oczekiwań użytkowników, co może mieć znaczny wpływ na zwiększenie efektywności kampanii - uważają przedstawiciele polskich sieci.

Ad.net, ARBOmedia oraz IDMnet postanowiły wspólnie wdrożyć ten - jak podkreślają - niedostępny do tej pory w naszym kraju system. Obecnie trwają prace integrujące PTB z adserwerami sieci reklamowych. Predykcyjne Targetowanie Behawioralne nie tylko pozwoli wzbogacić ofertę każdej ze wspomnianych sieci, ale spowoduje, że będą one korzystać z jednej bazy profili internautów.

Pierwsze kampanie tego typu ruszą prawdopodobnie na wiosnę.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING