Osoby korzystające z usług przedpłaconych telefonii komórkowej mają już prawa abonentów. Mogą m.in. żądać od operatora billingów. Dziś wchodzi w życie nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego z dnia 29 kwietnia 2010 r.
reklama
W styczniu 2009 r. Trybunał Sprawiedliwości stwierdził naruszenie przez Polskę Dyrektywy 2002/21/WE. Naruszenie miało polegać na tym, że stosowana w naszym prawie definicja abonenta obejmuje tylko osoby podpisujące umowę z operatorem. Taka definicja została uznana za złą, o czym w październiku 2009 r. przypomniała Komisja Europejska, kierując do polskich władz wezwanie do usunięcia uchybienia.
W kwietniu Sejm przyjął nowelizację Prawa telekomunikacyjnego, która dostosowała ustawę do unijnych wymogów. Dzięki wchodzącym dziś w życie przepisom klienci, którzy udostępnili swoje dane będą informowani przez operatora o proponowanych zmianach warunków umowy tak, jak informowani są o tym klienci usług abonamentowych.
Ponadto abonenci, którzy udostępnili swoje dane oraz adres poczty elektronicznej, będą otrzymywać informacje drogą elektroniczną lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wejściem tych zmian.
Klienci prepaid będą też otrzymywać informacje dotyczące każdej proponowanej zmiany w cenniku i będą mogli zażądać od operatora zarówno podstawowego, jak i szczegółowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych. Za te wykazy dostawca usług będzie mógł pobierać opłatę określoną w cenniku. Użytkownicy telefonów na kartę mogą być także objęci usługą informacji o numerach telefonicznych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|