Grupa Pewnych Osób niezadowolona z outdoorowej kampanii nowej marki Plusa - 36,6 - postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Członkowie GPO stworzyli kontrowersyjną akcję, w której 36,6 mocno obrywa za zaśmiecanie miasta naklejkami. W aktualizacji tekstu umieściliścmy informacje nadesłane przez Grupę oraz komentarz Polkomtel.
reklama
W nietypowy sposób zareagowała Łódzka Grupa Pewnych Osób, na której blogu czytamy:
Postanowiliśmy (...) odpowiedzieć na wyzwanie rzucone przez koncern i wykorzystać tę unikalną możliwość do wyrażenia swej opinii przy pomocy narzędzi stworzonych przez rzeczoną firmę specjalnie do tego celu. W pierwszym rzędzie wypowiedzieliśmy się na temat nowej marki, do czego zachęcamy wszystkich łodzian.
Członkowie Grupy rozpoczęli "oczyszczanie" miasta - ze śmietników, znaków drogowych itp. odrywali nalepki, po czym zapisywali je różnymi hasłami wymierzonymi w 36,6 m.in.:
"Brud i syf ta wasza reklama"
"Nie finansuj dewastowania miasta"
"Koniec tego bałaganu"
"36,6 - kupując finansujesz śmiecenie"
"Brudna kampania"
"Marka dla brudasów"
"36,6 = syf"
"Nie finansuj brudasów"
Swoje działania Grupa sfilmowała i udostępniła w portalu YouTube, poniżej prezentujemy jedno z nagrań:
Pozostałe publikacje na YouTube to 36i6 nieprzemyślana oferta na karę i 36i6 - śmieciarze i brudasy.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy GPO oraz Polkomtel. Otrzymaliśmy odpowiedzi od obydwu stron, które poniżej prezentujemy.
AKTUALIZACJA 1 - GRUPA
Przedstawiamy pytania jakie zadaliśmy Grupie oraz jej odpowiedzi.
Skąd pomysł na akcję?
Nasza grupa chce czystego miasta. Nie raz już odwiedzaliśmy drobne firmy rozklejające w Łodzi swoje ogłoszenia. Rozmawialiśmy, zwracaliśmy uwagę, informowaliśmy że w łodzi jest prawie 200 miejsc do bezpłatnego i legalnego wywieszania ogłoszeń. Ale to były zwykle małe lokalne firmy. Polkomtel jest bardzo bogatą firmą, która zdaje się jest w stanie zapłacić za legalne i drogie kampanie reklamowe. Stąd też nasz sprzeciw, że taka firma sięga po narzędzia reklamy godne wandali i brudasów.fot. GPO - efekty akcji GPO
Jak długo trwały przygotowania?
Przez około tydzień zbieraliśmy naklejki.
Ile osób brało udział w akcji?
Kilkanaście osób, które skrzyknęły się poprzez nasz panel dyskusyjny. Ale wiemy, że nie tylko my "coś robimy". W akcji oddawania vlepek może uczestniczyć każdy. Niemal w każdym mieście jest salon firmowy Polkomtela, i tam proponujemy oddawać zguby.fot. GPO - efekty akcji GPO
Gdzie mieści się filmowany salon Plusa i dlaczego wybraliście właśnie ten?
Piotrkowska 178/180. Bo to jest firmowy salon Polkomtela w Łodzi. Nie chcieliśmy narażać na nieprzyjemności prywatne firmy tylko współpracujące z Polkomtelem.
Grupa Pewnych Osób zachęca także do podpisywania protestu dostępnego na stronie: www.dlalodzi.info/protest
AKTUALIZACJA 2 - POLKOMTEL
Przedstawiamy komentarz Polkomtel:
W ramach działań promocyjnych prowadzonych dla oferty 36,6 spółka rozdystrybuowała jako dodatek do dziennika Metro ponad 400 tys. naklejek. Naklejki były także rozdawane bezpośrednio młodym ludziom poprzez zewnętrzną agencję.
Działanie to miało na celu tylko i wyłącznie zachęcenie młodych ludzi do wyrażania siebie oraz wywołanie interakcji poprzez wpisywania tekstu w puste pole naklejki.
Pomimo, że spółka nie ponosi odpowiedzialności za obecność naklejek w miejscach do tego nieprzystosowanych, dołoży wszelkich starań, by oczyścić wyklejone przestrzenie miejskie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|