Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Grupa Pewnych Osób niezadowolona z outdoorowej kampanii nowej marki Plusa - 36,6 - postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Członkowie GPO stworzyli kontrowersyjną akcję, w której 36,6 mocno obrywa za zaśmiecanie miasta naklejkami. W aktualizacji tekstu umieściliścmy informacje nadesłane przez Grupę oraz komentarz Polkomtel.

Sonda
Czy przeszkadza Ci outdoorowa kampania 36,6?
  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

GPO: banner akcji przeciw 36,6
fot. GPO - GPO: banner akcji przeciw 36,6
Jednym z elementów wspomnianych działań promocyjnych nowego produktu Polkomtela jest umieszczanie w różnych miejscach naklejek z charakterystyczną, dialogową chmurką. Według założeń twórców takie działania mają skłonić odbiorców do dialogu. Wystarczy wpisać cokolwiek i już jest się członkiem publicznej dyskusji.

W nietypowy sposób zareagowała Łódzka Grupa Pewnych Osób, na której blogu czytamy:

Postanowiliśmy (...) odpowiedzieć na wyzwanie rzucone przez koncern i wykorzystać tę unikalną możliwość do wyrażenia swej opinii przy pomocy narzędzi stworzonych przez rzeczoną firmę specjalnie do tego celu. W pierwszym rzędzie wypowiedzieliśmy się na temat nowej marki, do czego zachęcamy wszystkich łodzian.

Członkowie Grupy rozpoczęli "oczyszczanie" miasta - ze śmietników, znaków drogowych itp. odrywali nalepki, po czym zapisywali je różnymi hasłami wymierzonymi w 36,6 m.in.:

"Brud i syf ta wasza reklama"

"Nie finansuj dewastowania miasta"

"Koniec tego bałaganu"

"36,6 - kupując finansujesz śmiecenie"

"Brudna kampania"

"Marka dla brudasów"

"36,6 = syf"

"Nie finansuj brudasów"

GPO: akcja przeciw 36,6
fot. GPO - GPO: akcja przeciw 36,6
Następnie aktywiści udali się na schody przed siedzibą Plusa, gdzie przykleili wypełnione sloganami etykiety. Prócz tego GPO - postępując w analogiczny sposób jak w powyższym przypadku - na tych samych schodach przykleiła stworzony z naklejek napis "BRUDASY".

Swoje działania Grupa sfilmowała i udostępniła w portalu YouTube, poniżej prezentujemy jedno z nagrań:

Pozostałe publikacje na YouTube to 36i6 nieprzemyślana oferta na karę i 36i6 - śmieciarze i brudasy.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy GPO oraz Polkomtel. Otrzymaliśmy odpowiedzi od obydwu stron, które poniżej prezentujemy.

AKTUALIZACJA 1 - GRUPA

Przedstawiamy pytania jakie zadaliśmy Grupie oraz jej odpowiedzi.

Skąd pomysł na akcję?

efekty akcji GPO
fot. GPO - efekty akcji GPO
Nasza grupa chce czystego miasta. Nie raz już odwiedzaliśmy drobne firmy rozklejające w Łodzi swoje ogłoszenia. Rozmawialiśmy, zwracaliśmy uwagę, informowaliśmy że w łodzi jest prawie 200 miejsc do bezpłatnego i legalnego wywieszania ogłoszeń. Ale to były zwykle małe lokalne firmy. Polkomtel jest bardzo bogatą firmą, która zdaje się jest w stanie zapłacić za legalne i drogie kampanie reklamowe. Stąd też nasz sprzeciw, że taka firma sięga po narzędzia reklamy godne wandali i brudasów.

Jak długo trwały przygotowania?

Przez około tydzień zbieraliśmy naklejki.

Ile osób brało udział w akcji?

efekty akcji GPO
fot. GPO - efekty akcji GPO
Kilkanaście osób, które skrzyknęły się poprzez nasz panel dyskusyjny. Ale wiemy, że nie tylko my "coś robimy". W akcji oddawania vlepek może uczestniczyć każdy. Niemal w każdym mieście jest salon firmowy Polkomtela, i tam proponujemy oddawać zguby.

Gdzie mieści się filmowany salon Plusa i dlaczego wybraliście właśnie ten?

Piotrkowska 178/180. Bo to jest firmowy salon Polkomtela w Łodzi. Nie chcieliśmy narażać na nieprzyjemności prywatne firmy tylko współpracujące z Polkomtelem.

Grupa Pewnych Osób zachęca także do podpisywania protestu dostępnego na stronie: www.dlalodzi.info/protest

AKTUALIZACJA 2 - POLKOMTEL

Przedstawiamy komentarz Polkomtel:

W ramach działań promocyjnych prowadzonych dla oferty 36,6 spółka rozdystrybuowała jako dodatek do dziennika Metro ponad 400 tys. naklejek. Naklejki były także rozdawane bezpośrednio młodym ludziom poprzez zewnętrzną agencję.

Działanie to miało na celu tylko i wyłącznie zachęcenie młodych ludzi do wyrażania siebie oraz wywołanie interakcji poprzez wpisywania tekstu w puste pole naklejki.

Pomimo, że spółka nie ponosi odpowiedzialności za obecność naklejek w miejscach do tego nieprzystosowanych, dołoży wszelkich starań, by oczyścić wyklejone przestrzenie miejskie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E