Nie będą się oskarżać, by stawić czoło konkurencji
CNBC i New York Times będą dzielić się zawartością swoich serwisów tradycyjnych oraz internetowych bez możliwości oskarżenia o naruszenie praw autorskich.
New York Times udostępni swoje materiały prasowe zarówno z wersji drukowanej, jak i online. Natomiast CNBC materiały wideo, a także inne o charakterze multimedialnym. Dodatkowo na stronach internetowych każdego z tytułów znajdą się bezpośrednie linki do partnerskiego serwisu.
Pierwsze w historii porozumienie NYT i CNBC zawarte zostało, by stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony koncernu medialnego Ruperta Murdocha - News Corp. Media te nie chcą zapewne podzielić losu CNN, przez długi czas niekwestionowanego lidera serwisów informacyjnych w Stanach Zjednoczonych, który musiał ustąpić miejsca na podium kanałowi Fox New.
CNBC to obecnie największa amerykańska stacja telewizyjna, której sygnał odbierany jest w około 400 milionach domów na całym świecie. Z kolei New York Times Company to jedno z najbardziej liczących się wydawnictw prasy, do którego należy 18 tytułów prasowych (w tym New York Times, International Herald Tribune czy Boston Globe) oraz ponad 30 serwisów internetowych.
Porozumienie weszło w życie wczoraj, 7 stycznia 2008 r.