Profil zaufany umożliwia elektroniczne załatwianie spraw w urzędach, ale najpierw trzeba profil potwierdzić. Niebawem będzie to można zrobić na poczcie, co znacznie ułatwi korzystanie z tzw. e-administracji.
reklama
Profil zaufany to jedna z funkcji Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Można dzięki niemu załatwić elektronicznie pewne sprawy w urzędach (np. związane z założeniem firmy), ale najpierw trzeba profil potwierdzić swoją fizyczną obecnością w urzędzie. Nie każdy ma blisko do urzędu skarbowego albo do najbliższego oddziału ZUS, gdzie można profil potwierdzić. Muszę przyznać, że sam z tego powodu długo zwlekałem z potwierdzeniem.
Nowelizacja ustawy o informatyzacji otworzyła drogę do tego, aby rozszerzyć listę miejsc, w których możemy potwierdzić profil (o placówki Poczty Polskiej i banki). W lipcu tego roku minister cyfryzacji powiedział Dziennikowi Internautów, że program pilotażowy jest przygotowywany. Dziś nareszcie możemy Was poinformować o jego starcie.
Poczta Polska dziś uruchomiła pilotażowy program potwierdzenia profilu zaufanego. Początkowo będzie to można zrobić w pięciu placówkach w Warszawie:
Po zakończeniu pilotażu projekt może zostać rozszerzony o kilkaset placówek w całym kraju.
– Jako instytucja zaufania publicznego, zapewniająca bezpieczeństwo i pewność dostarczania, Poczta Polska jest naturalnym partnerem m.in. do realizowania usług na linii obywatel-państwo – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – Naszym atutem jest fakt, że placówki pocztowe są rozsiane po całym kraju. Dzięki temu łatwiejszy dostęp do usług e-administracji mogą uzyskać wszyscy Polacy – dodaje Jerzy Jóźkowiak.
Trzeba dodać, że Poczta Polska już wcześniej współpracowała z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, ustawiając w swoich placówkach automaty ZUS i wprowadzając elektroniczna wymianę niektórych dokumentów między Pocztą i ZUS-em. Nawet jeśli Poczta Polska dopiero wchodzi w e-administrację, to ma już pewne doświadczenia we współpracy z urzędami.
Jeśli kogoś interesuje uzyskanie profilu zaufanego ePUAP, to przypominamy, że konto na ePUAP zakłada się samodzielnie i trzeba złożyć wniosek online o przyznanie profilu zaufanego. Potem musimy odwiedzić urząd, oddział ZUS lub jedną z pięciu wymienionych placówek Poczty Polskiej. Przedstawiamy dowód osobisty i sprawa załatwiona. Miejmy nadzieję, że ePUAP wytrzyma napływ nowych użytkowników. W przeszłości z jego niezawodnością różnie bywało.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Nowa wersja trojana ZeuS atakuje klientów bankowości online na całym świecie
|
|
|
|
|
|