Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Intel i Google zbroją się w patenty mobilne

19-06-2012, 21:25

Największe informatyczne koncerny nie przestają kupować nowych patentów, które mogą się okazać użyteczne w walce z konkurentami. Tylko na początku tygodnia o kolejnych akwizycjach poinformowały firmy Intel oraz Google.

Na swoich stronach Magnolia Broadband poinformowało o sprzedaży firmie Google 50 patentów mobilnych. Nie ujawniono jednak szczegółów finansowych transakcji.

Czytaj także: Finlandia wciąż najwierniejsza Nokii

Wśród przejętych technologii mają się znajdować "metody powiększające wykorzystanie widma (pojemność sieci), poprawiające zasięg, prędkość wysyłania danych, a także wydłużające czas pracy na baterii". Nie ma więc wątpliwości, że rozwiązania zostaną wykorzystane przy tworzeniu kolejnych wersji Androida.

Magnolia Broadband zapewnia natomiast, że zainwestowało ponad 60 milionów dolarów w rozwój swoich technologii, które mają usprawniać różne aspekty korzystania z urządzeń przenośnych. O przejęciu patentów dotyczących technologii mobilnych poinformował ostatnio również Intel, który kupił rozwiązania od InterDigital.

Największy na świecie producent procesorów dla komputerów osobistych musiał zapłacić za swój nabytek 375 milionów dolarów w gotówce. Wszystkie te patenty będą wspierały strategiczne inwestycje Intela w sektorze mobilnym - zapewnił Scott McQuilkin z InterDigital.

Przepychanki związane z patentami to w świecie technologicznym niemal codzienność. W ostatnim czasie firma Google oskarżyła np. Nokię i Microsoft o stosowanie nielegalnej umowy, która miała zdaniem koncernu zagrażać rynkowi mobilnemu. Problemów w związku z patentami doświadczyło niedawno również HTC.

Czytaj także: Tańsze smartfony z okrojonym Windows Phone


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *