Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

RIM może wykorzystywać nazwę BBM

01-06-2012, 15:54

Kanadyjski producent może wykorzystywać skrót BBM do nazywania swojego komunikatora BlackBerry Messenger - orzekł amerykański sąd. To jedna z niewielu dobrych informacji w ostatnim czasie, jakie docierają do Research In Motion.

RIM zostało oskarżone o bezprawne wykorzystywanie skrótu BBM przez kanadyjską firmę BBM Canada, która zajmuje się mierzeniem popularności poszczególnych programów radiowych i telewizyjnych. Sąd uznał jednak, że znany producent smartfonów może wykorzystywać skrót bez naruszania cudzych praw.

Czytaj także: RIM było bliskie rewolucji, która mogła je uratować

- Jesteśmy zadowoleni z decyzji Sądu Federalnego w Kanadzie, który zgodził się z argumentami RIM i potwierdził prawo firmy do wykorzystywania znaku BBM - czytamy w oświadczeniu Research In Motion, które cytuje Reuters. To jednak jedna z niewielu dobrych informacji, którymi mógł się pochwalić ostatnio kanadyjski producent smartfonów.

Zawiedzione jest natomiast BBM Canada. Jak tłumaczy dyrektor generalny firmy Jim MacLeod: gdy dzwonimy, ludzie myślą, że jesteśmy z Research In Motion. Jak stwierdza, firma zawsze wyświetla swoją nazwę klientom, do których dzwoni, a w związku z tym "nie chce, by nie odbierali, myśląc, że ma im zamiar sprzedać telefon".

W połowie tygodnia Research In Motion ostrzegło o możliwych stratach większych niż prognozowano wcześniej. Firma jednak nie zdradziła zbyt wielu szczegółów na ten temat, co dodatkowo rozzłościło wielu analityków. Zdecydowanie idą obecnie w złym kierunku, więc uważam, że jest trochę frustrujące, iż nie podzielili się zbyt wieloma szczegółami - komentuje ogłoszenie RIM analityk Alex Gauna z firmy JMP Securities.

Czytaj także: RIM chce strategicznego przeglądu swojego biznesu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *