Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad 15 miliardów pobrań aplikacji z Google Play

08-05-2012, 21:45

W miarę jak rośnie liczba przenośnych sprzętów z Androidem, także aplikacje mobilne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Sklep Google Play ustanowił niedawno kolejny rekord pod tym względem.

W poniedziałek brytyjski Independent poinformował, że Google zbliża się do przekroczenia granicy 15 miliardów pobrań aplikacji ze swojego sklepu. Okazuje się jednak, że wyszukiwarkowy gigant ma już ten moment za sobą.

Czytaj także: Apple: Chomp ulepszy sklep App Store?

Serwis TechCrunch, który zwrócił się do firmy Google z prośbą o zweryfikowanie tej informacji, usłyszał jedynie, że 15 miliardów pobrań świętowano już "kilka tygodni temu" (zob. TechCrunchGoogle Play About To Pass 15 Billion App Downloads? Pssht! It Did That Weeks Ago). Ostatnio koncern informował oficjalnie o 11 miliardach pobrań ze swojego sklepu.

Podczas ogłaszania swoich wyników finansowych za czwarty kwartał ubiegłego roku, Google wspominało o 11 miliardach ściągnięć programów z Google Play (wtedy Android Market), a zatem ze sklepu wyszukiwarkowego giganta pobieranych jest obecnie około miliard narzędzi miesięcznie. Choć to świetny wynik, wciąż nieco gorszy niż w przypadku firmy Apple.

Koncern z Cupertino informował o 15 miliardach pobrań aplikacji z App Store w lipcu 2011, natomiast na początku marca tego roku koncern ujawnił, że liczba ta przekroczyła już 25 miliardów. Dla firmy Apple oznacza to więc średnio 1,25 miliarda pobrań aplikacji w ciągu miesiąca.

Zaciera się jednak granica między ilością narzędzi w konkurencyjnych sklepach. W Google Play znaleźć można około 500 tysięcy programów, natomiast App Store może się pochwalić około 600 tysiącami dostępnych aplikacji.

Czytaj także: App Store pozbywa się podróbek


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TechCrunch