Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Android coraz popularniejszy na rynkach wschodzących

30-04-2012, 17:19

Użytkownicy z Azji Południowo-Wschodniej, którzy do tej pory wykorzystywali przede wszystkim standardowe telefony komórkowe, coraz chętniej sięgają również po tanie smartfony z Androidem - poinformowała firma badawcza GfK Asia.

robot sprzątający

reklama


W badaniu zleconym przez serwis The Next Web czytamy, że niemal połowa wszystkich smartfonów sprzedawanych w Azji Południowo-Wschodniej wykorzystuje już Androida. Za znaczną część wciąż odpowiadają jednak bardziej ograniczone urządzenia z Symbianem czy BlackBerry OS.

Czytaj także: iPhone mógł mieć domyślnie klawiaturę

- Największym rynkiem dla smartfonów w tym regionie jest Indonezja, gdzie ich sprzedaż stanowi aż 62% i przekroczyła w ostatnim kwartale 1,4 miliarda dolarów - wyjaśnia Gerard Tan z GfK. - Do rynków, gdzie smartfony są najpopularniejsze, już teraz należą Malezja oraz Singapur, w których urządzenia takie stanowią niemal 88% wszystkich telefonów

Jak informowaliśmy niedawno, na rozwijających się rynkach wciąż najlepiej radzą sobie przede wszystkim azjatyccy producenci. Nokia ma poważne problemy z ekspansją w Indiach, natomiast firma Apple boryka się z wewnętrznymi standardami chińskich sieci telekomunikacyjnych, które uniemożliwiają użytkownikom wykorzystywanie kluczowych funkcji smartfonów iPhone.

W Azji Południowo-Wschodniej wciąż największą popularnością cieszą się przede wszystkim tanie urządzenia, których średnia cena wynosi 309 dolarów. Zdaniem analityków w tym regionie nasycenie nowoczesnymi urządzeniami jest na tyle małe, że w kolejnych latach będziemy mogli obserwować bardzo duże wzrosty producentów, którym uda się dotrzeć do nowych klientów.

Czytaj także: Nokia chce sprzedać swoją luksusową markę


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *