Użytkownicy z Azji Południowo-Wschodniej, którzy do tej pory wykorzystywali przede wszystkim standardowe telefony komórkowe, coraz chętniej sięgają również po tanie smartfony z Androidem - poinformowała firma badawcza GfK Asia.
reklama
W badaniu zleconym przez serwis The Next Web czytamy, że niemal połowa wszystkich smartfonów sprzedawanych w Azji Południowo-Wschodniej wykorzystuje już Androida. Za znaczną część wciąż odpowiadają jednak bardziej ograniczone urządzenia z Symbianem czy BlackBerry OS.
- Największym rynkiem dla smartfonów w tym regionie jest Indonezja, gdzie ich sprzedaż stanowi aż 62% i przekroczyła w ostatnim kwartale 1,4 miliarda dolarów - wyjaśnia Gerard Tan z GfK. - Do rynków, gdzie smartfony są najpopularniejsze, już teraz należą Malezja oraz Singapur, w których urządzenia takie stanowią niemal 88% wszystkich telefonów.
Jak informowaliśmy niedawno, na rozwijających się rynkach wciąż najlepiej radzą sobie przede wszystkim azjatyccy producenci. Nokia ma poważne problemy z ekspansją w Indiach, natomiast firma Apple boryka się z wewnętrznymi standardami chińskich sieci telekomunikacyjnych, które uniemożliwiają użytkownikom wykorzystywanie kluczowych funkcji smartfonów iPhone.
W Azji Południowo-Wschodniej wciąż największą popularnością cieszą się przede wszystkim tanie urządzenia, których średnia cena wynosi 309 dolarów. Zdaniem analityków w tym regionie nasycenie nowoczesnymi urządzeniami jest na tyle małe, że w kolejnych latach będziemy mogli obserwować bardzo duże wzrosty producentów, którym uda się dotrzeć do nowych klientów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|