Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

ACTA: Czego dotyczyły usunięte komentarze na Facebooku?

27-01-2012, 15:41

Prawie 4% usuniętych komentarzy na fan page'u Kancelarii Premiera na Facebooku stanowiły wypowiedzi merytoryczne. Ponad połowa to hasła: "Nie dla ACTA", "NO ACTA" - wynika z analizy 2547 komentarzy przez Fanpage Trender. Wulgaryzmy stanowiły niewielki procent całości.

We wtorek z profilu Kancelarii Premiera na Facebooku usunięto około 5 tysięcy wpisów osób sprzeciwiających się podpisaniu przez Polskę umowy ACTA - wynika z informacji podanych przez Centrum Informacyjnego Rządu.

Według Fanpage Trendera zdecydowana większość usuniętych komentarzy nie miała nic wspólnego z łamaniem netykiety, choć wiele z nich można - przy złej woli - uznać ewentualnie za spam. Bowiem większość komentarzy to rzeczywiście nużące powtarzanie: "Nie dla ACTA", "STOP ACTA" i podobnych treści. Warto jednak zauważyć, że te powtarzające się treści wpisywane były przez różne osoby, nie mają więc charakteru spamu.

Czytaj też: Protest internautów to początek społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego

ACTA - czego dotyczyły usunięte komentarze na Facebooku?
fot. Fanpage Trender - ACTA - czego dotyczyły usunięte komentarze na Facebooku?
Tylko 92 wpisy (3,61%) wyglądały podobnie, jak ten: "Szanowny Panie Premierze! Prosimy podjąć kroki w celu powstrzymania ACTA! Ten twór nie może przejść! Pozdrawiam". Zdecydowana większość (53%), czyli 1351 wpisów to takie komentarze, jak np.: "Stop acta", "Nie dla Acta", "Komentarz usunięty przez ACTA". Co trzeci wpis (35,33%; 900 wpisów) miał w swojej treści wizerunek maski Fawkesa w kodzie ASCII, co stawiło symbol protestujących. Nieco ponad 1% stanowiły komentarze wulgarne.

Fanpage Trender twierdzi, że łącznie usunięto wypowiedzi ponad 3 tys. osób. Wśród autorów komentarzy było 3226 unikalnych identyfikatorów użytkowników Facebooka. Spośród nich tylko 75 angażowało się na stronie KPRM wcześniej (przed 20 stycznia), gdzie wykonali łącznie 2420 aktywności. Zatem zdecydowaną większość stanowili użytkownicy angażujący się na stronie KPRM po raz pierwszy, przy tej właśnie okazji. Wszystkie te osoby to aktywni użytkownicy Facebooka.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Fanpage Trender



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR