Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W przypadku iPadów i iPhone'ów dynamika sprzedaży także przekroczyła 100 proc. Firma zaskoczyła chyba nawet samą siebie. O inwestorach już nie wspominając, którzy rzucili się do kupowania akcji Apple'a.

Firma Apple zaprezentowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku. Patrząc na liczby, trzeba przyznać, że w Cupertino wykonano kawał dobrej roboty. Klienci zdecydowanie firmie dopisali. Przychody w okresie październik-grudzień wyniosły 46,33 mld USD, co oznacza wzrost o 73,3 proc. Największą pozycję stanowił iPhone i powiązane z nim produkty, które przyniosły 24,42 mld USD przychodów, czyli aż o 133,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż iPada wzrosła o 98,6 proc., do poziomu 9,15 mld USD. Trzecią największą pozycją, która przyniosła 4,66 mld USD (+26,0 proc.) były komputery przenośne.

Czytaj także: Apple szybko zdobywa rynek podręczników

W każdym z regionów Apple osiągnęła także znaczące wzrosty. Największe przychody wygenerowane zostały w regionie obu Ameryk - 17,71 mld USD, czyli o 92 proc. więcej niż w pierwszym kwartale roku 2011. Europa przyniosła o 55 proc. przychodów więcej (11,26 mld USD), a Azja z Pacyfikiem o 54 proc. więcej (7,70 mld USD). Największą dynamikę odnotowano jednak w Japonii - 148 proc. (do 3,55 mld USD), co jest zapewne wynikiem ożywienia po marcowym trzęsieniu ziemi i tsunami.

Sprzedaż poszczególnych produktów także okazała się znacząco lepsza od zeszłorocznej. Najwyższy wzrost odnotowano w przypadku iPhone'ów, których sprzedano 37,04 mln sztuk, czyli o 128 proc. więcej niż rok wcześniej. W przypadku iPadów wzrost wyniósł 111 proc., a liczba sprzedanych egzemplarzy wyniosła 15,43 mln. Z kolei o 28 proc., do 3,72 mln, wzrosła sprzedaż komputerów przenośnych. Sprzedano także 1,48 mln komputerów stacjonarnych, czyli o 21 proc. więcej niż rok temu. Po raz kolejny już spadła za to sprzedaż iPodów - w pierwszym kwartale wyniosła ona 15,40 mln egzemplarzy, czyli o 21 proc. mniej niż rok temu.

Czytaj także: Apple w tym roku może być spokojne?

Koszty sprzedaży wyniosły 25,63 mld USD, o 55,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Z 2,47 do 3,36 mld USD wzrosły koszty operacyjne przedsiębiorstwa - 2,61 mld USD (+37,4 proc.) wydano na sprzedaż i administrację, natomiast 758 mln USD (+31,8 proc.) na badania i rozwój. Zysk operacyjny wzrósł w ciągu dwunastu miesięcy o 121,5 proc., do poziomu 17,34 mld USD.

Apple odprowadziła 4,41 mld USD tytułem zaliczki na podatek dochodowy. Zysk netto wyniósł 13,06 mld USD, co rok do roku oznacza wzrost o 118 proc. Zysk na akcję wzrósł z kolei z 6,53 do 14,03 USD.

Inwestorzy dali wyraz zadowolenia z takich wyników - kurs akcji Apple'a rośnie po godzinach handlu o 7,3 proc., czyli ponad 30 USD.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Apple



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag wyniki finansowetag iPodtag iPhonetag iPadtag Apple