Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

(akt.) Ktoś znowu nabija w zakupy grupowe

18-01-2012, 00:03

W momencie gdy zaczęły obowiązywać kupony z Groupona w sklepie internetowym Stereo.pl, niektóre ceny nagle wzrosły aż dwukrotnie. Zmieniła się też dostępność różnych produktów, co uniemożliwiało realizację vouchera. Groupon do wpadki się nie przyznaje i walczy o wizerunek na Facebooku, czego nie można powiedzieć o e-sklepie, gdyż obsługa jego fan page’a nagle zniknęła. Aktualizacja: około północy pracownik Stereo.pl odpowiada na Facebooku.

robot sprzątający

reklama


Przez kilka ostatnich dni na Grouponie widniała oferta „19 zł za groupon wart 50 zł na książki, gry, filmy, płyty, zabawki i więcej z księgarni internetowej Stereo.pl – ponad 170 tys. produktów″, z której skorzystało ok. 10 tysięcy internautów. Oferta zakończyła się kilka dni temu, a dopiero dziś możliwa była realizacja kuponów, co zostało zaznaczone w ofercie. Nie poinformowano natomiast klientów o tym, że aby skorzystać z oferty, należy zarejestrować się w sklepie internetowym, ponieważ realizacja kuponów rabatowych nie jest możliwa bez posiadania konta. Dzięki ich sprzedaży e-sklep zyskał bazę ok. 10 tys. adresów e-mail potencjalnych klientów.

Oferta Stereo.pl na Grouponie
fot. PK - Oferta Stereo.pl na Grouponie
Prawdopodobnie nie stanowiło to dla klientów Groupona zbyt wielkiego utrudnienia, którzy swoje żale na fan page’u firmy kierują również do sklepu internetowego. Zwracają uwagę przede wszystkim na to, że tuż po północy – gdy startowała oferta – sklep zmienił ceny niektórych produktów, podnosząc je nawet o 100%. Z prostych obliczeń matematycznych wynika, że niektórzy klienci z kuponem Groupona mogli zapłacić więcej niż bez niego.

Faktycznie ma ona (zmiana cen – przyp. red.) miejsce w przypadku wybranych produktów. Częściowo jest to spowodowane zakończeniem promocji, którą sklep Stereo.pl prowadził w ostatnim czasie, jak również faktem, że zapasy magazynowe są uzupełniane z różnych źródeł i dostawcy dyktują też różne ceny. Sami jesteśmy zaskoczeni drastycznymi zmianami cen w tym samym momencie, gdy zaczęły obowiązywać nasze kupony zniżkowe. Wprawdzie nie mamy wpływu na politykę cenową Partnera, jednak poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie tłumaczy Artur Bednarz, PR Manager w firmie Groupon.

Czytaj też: Zobacz, jak portale grupowych zakupów nabijają w butelkę

Jednym z warunków realizacji groupona było kupno przedmiotu z dostępnością 24h, co także uległo zmianie w przypadku niektórych produktów, jak np. biografii Steve’a Jobsa.

- Odnośnie zmiany dostępności produktów, wyjaśnienie jest bardzo proste - do godzin porannych sklep przyjął do realizacji już ponad 1000 zamówień, co oznacza znaczne uszczuplenie zapasów magazynowych. Przedstawiciele Stereo.pl zapewnili nas, że stale wysyłają do dostawców kolejne zamówienia i dostępność produktów będzie się na bieżąco zmieniać. Kupony zniżkowe są ważne przez 30 dni i mamy nadzieję, że w tym czasie uda się klientom zamówić wszystkie pożądane pozycje – wyjaśnia Bednarz, pomijając fakt, iż dostępność produktów zmieniła się tuż po północy, gdy kupony – choć powinny – jeszcze nie działały.

Groupon nie widzi potrzeby zmiany warunków skorzystania z kuponu, np. usunięcia zapisu dotyczącego dostępności. Pracownicy starają się na bieżąco odpowiadać na pytania swoich klientów na Facebooku. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja na fan page'u Stereo.pl, którym zawładnęli fani, a żaden z przedstawicieli nie chce się odezwać.

Klienci Groupona i Stereo.pl pytają już na Facebooku o możliwość zwrotu kuponów, a wygląda to tak:

Jeżeli w ciągu 30 dni ich ważności nie uda się zamówić pożądanych tytułów, to Groupon zapewnia, że zwróci pieniądze w dowolnej formie (przelew na rachunek, na kartę kredytową lub w formie środków do wykorzystania na kolejne zakupy) nawet po upływie terminu ważności kuponu, a warunkiem otrzymania zwrotu jest wyrażenie takiej chęci nie później niż dwa tygodnie po zakończeniu terminu ważności kuponu.

Aktualizacja

Po około 10 godzinach od ostatniego wpisu przedstawiciela sklepu Stereo.pl na Facebooku pojawia się komentarz:

Witajcie, do tej pory przyjęliśmy ponad 1500 zamówień 'Gruponowych' i część z nich została już nawet przez Klientów odebrana w punktach odbioru osobistego. Zrobimy wszystko, co można, aby w naszej ofercie znalazły się wszystkie poszukiwane przez Was pozycje, szczególnie pokazane jako przykładowe na Grouponie nowości, takie jak biografia Steve'a Jobsa czy książka Danuty Wałęsowej. Dodatkowo - specjalnie dla Was - obniżyliśmy dodatkowo do 5 pln cenę dostawy do Paczkomatów - dzięki temu większą kwotę Grouponu możecie wykorzystać na zakupy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl