Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najlepszy sezon świąteczny w historii Amazonu już za nami. Urządzenia Kindle okazały się hitem. Teraz pozostaje tylko pytanie, czy poprawiło to wyniki finansowe firmy.

Firma comScore wstępnie podsumowała sezon świąteczny, stwierdzając, że tegoroczne zakupy online miały wartość przeszło 35 miliardów dolarów, czyli o 15 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Wynik ten uznać można za zgodny z oczekiwaniami. W tym czasie zyskał także Amazon, największy sklep internetowy świata, który podzielił się informacjami odnośnie dokonywanych w nim zakupów.

Czytaj więcej: Ponad 35 mld dolarów na zakupy online

Dla urządzeń z rodziny Kindle był to najlepszy do tej pory rok, głównie za sprawą poszerzenia oferty - pojawiły się nowe czytniki książek, a także tablet Kindle Fire. Nic więc dziwnego, że w grudniu sprzedawanych było milion urządzeń tygodniowo. W sklepie Amazon.com Kindle Fire, Kindle Touch oraz Kindle zajęły pierwsze trzy miejsca. Były to także najlepiej sprzedające się produkty w oddziałach brytyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.

Automatycznie za wzrostem sprzedaży urządzeń poszybowała w górę sprzedaż książek. W okresie między Czarnym Piątkiem a 25 grudnia wzrosła ona o 175 proc., apogeum osiągając w tym ostatnim dniu, co związane jest z dawaniem prezentów dzień po wigilii.

Amazon dzieli się także ciekawymi faktami dotyczącymi sprzedaży poszczególnych produktów. I tak, gdyby ustawić jeden na drugim wszystkie egzemplarze książki "Steve Jobs", byłyby one wyższe od Mount Everestu (8.850 metrów). Z kolei wszystkie rozłożone pary jeansów byłyby 2500 razy wyższe od Statui Wolności.

Wśród gier komputerowych najlepiej sprzedawały się Just Dance 3, Call of Duty: Modern Warfare 3 oraz Elder Scrolls V: Skyrim. Wśród płyt z muzyką królowały "Christmas" Michaela Bublé, "21" Adele i "Duets II" Tony'ego Bennetta. Z kolei na szczycie muzyki w MP3 znalazły się "100 Classic Christmas Songs" składanka różnych artystów, "Mylo Xyloto" Coldplay i "A Very She & Him Christmas" od She & Him.

Teraz powstaje tylko pytanie, w jaki sposób te dane odbiły się na wynikach finansowych firmy. Jest to istotne zwłaszcza w kontekście urządzeń Kindle, które sprzedawane są po kosztach lub nawet poniżej.

Czytaj także: Akcje Amazonu szybko tracą na wartości


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Amazon