Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kryzys nam nie straszny, a prezenty chętnie kupujemy w sieci

14-12-2011, 13:04

Większość osób nie odczuwa kryzysu, 39,9% ankietowanych wyda na święta podobną kwotę, jak w zeszłym roku, a 27,6% zadeklarowało, że wyda więcej. Internauci doceniają również wygodę zakupów w sieci. 66,8% kupi przynajmniej część prezentów w ten właśnie sposób - wynika z ankiety Ceneo.pl wśród swoich użytkowników.

Grudzień to najintensywniejszy okres dla e-handlu - serwisy sprzedażowe każdego roku odnotowują w tym czasie rekordowe liczby odwiedzin. Porównywarka Ceneo.pl w ubiegłym roku największą liczbę odwiedzin zanotowała dokładnie 12 grudnia, obecnie wszystko wskazuje na to, że rok 2011 przyniesie kolejne rekordy.

Przedświąteczna infografika o świątecznych zakupach w sieci
fot. Ceneo.pl - Przedświąteczna infografika o świątecznych zakupach w sieci
Użytkownicy Ceneo.pl zaznaczyli pierwszą połowę grudnia jako termin, w którym kupią prezenty dla najbliższych - za tą opcją opowiedziało się 43,1% ankietowanych. Na jeden świąteczny podarunek większość osób (40,4%) wyda w granicach 50-100 zł, a łączna kwota, jaką wydamy na święta, to około 501-1000 zł (30,6%).

Czytaj też: Rekord sprzedaży telewizorów Samsunga w listopadzie

- Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo wskazują, że kryzys finansowy strefy euro jeszcze nie dotknął polskich konsumentów w sieci. Można spodziewać się wręcz, że nawet jeśli dałoby się w Polsce odczuć mocniej skutki kryzysu, to czynnik ten może być wręcz katalizatorem przyspieszającym przenoszenie się handlu do sieci - komentuje dr Bogusław Półtorak, główny ekonomista Bankier.pl

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2011 wśród użytkowników Ceneo.pl, odpowiedzi udzieliło 9090 osób. Raport można pobrać pod adresem: ceneo.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *