Mimo stagnacji po stronie przychodów, firmie udaje się systematycznie poprawiać wyniki finansowe, a także zwiększać liczbę klientów. Rośnie znaczenie sektora firm, co niweluje powolne obniżanie się liczby klientów indywidualnych korzystających z telefonii stacjonarnej.
reklama
Netia, największy po Telekomunikacji Polskiej operator telefonii stacjonarnej, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2011 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 394,6 mln złotych i były o 0,1 mln złotych wyższe niż osiągnięte w analogicznym okresie roku poprzedniego. Firma obserwuje rozwój w segmentach małych i średnich przedsiębiorstw, a także korporacyjnym, co niweluje częściowo negatywne trendy w sektorze klientów indywidualnych. Niższe były także wpływy z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich.
Zysk operacyjny wyniósł 29,6 mln złotych (bez kosztów i przychodów jednorazowych) wobec 17,0 mln złotych rok wcześniej. Firma przyniosła także 24,6 mln złotych zysku netto, co oznacza wzrost o 91 proc. rok do roku. Telekom obniżył prognozę przychodów za cały rok z 1,61 do 1,59 mld złotych, jako przyczynę podając gorsze wyniki w Q311 oraz niższe ARPU. Jednocześnie podniesiona została prognoza zysku operacyjnego - z 70 do 95 mln złotych.
W segmencie usług głosowych Netia od trzech kwartałów obserwuje stały spadek liczby linii dzwoniących. Na koniec września wyniosła ona 1,19 mln, podczas gdy w ostatnim kwartale roku 2010 sięgała 1,22 mln. Dynamicznie spada liczba klientów korzystających z usług Netii dzięki usłudze WLR - w ciągu czterech kwartałów zmalała z 758 do 699 tys. (są to głównie klienci przejętego Tele2). Z kolei z 61 do 119 tys. wzrosła liczba abonentów w ramach LLU.
Wskaźnik ARPU w ramach WLR spadł w ciągu roku z 49 do 48 złotych, natomiast we własnej sieci z 57 do 53 złotych, co spowodowane było konkurencją ze strony innych operatorów, a także presją cenową w segmencie klientów biznesowych. Uśredniony przychód wyniósł 50 złotych wobec 52 złotych rok wcześniej.
Na koniec września br. z usług szerokopasmowych w Netii korzystało 731.699 osób, co oznacza wzrost o 12 proc. rok do roku i o 2 proc. kwartał do kwartału. Maleje liczba użytkowników pozyskanych w ramach BSA (z 323 do 304 tys.). O 78 proc. wzrosła liczba abonentów w ramach LLU (uwolnione są 674 węzły z dostępem do 4,7 mln klientów, do końca roku ma ona wzrosnąć do odpowiednio 700 i 5 mln), a o 10 proc. we własnej sieci. ARPU obniżyło się z 54 do 51 złotych, co jest zgodne z trendem rynku. Netia oczekuje, że wskaźnik ustabilizuje się na poziomie 50-60 złotych w perspektywie średnioterminowej.
Linie biznesowe stanowią już 31,6 proc. wszystkich obsługiwanych przez Netię, wobec 27,6 proc. rok wcześniej. Zwiększeniu uległa liczba klientów obsługiwanych w ramach przejmowanych sieci ethernetowych. Na koniec trzeciego kwartału wyniosła ona 123.532 osoby wobec 108.735 rok wcześniej.
Zatrudnienie na 30 września wyniosło 1.467 osób wobec 1.450 rok wcześniej. Wzrost o 17 osób jest wynikiem przejęcia 68 pracowników sieci ethernetowych oraz redukcji zatrudnienia o 51 osób. Netia oczekuje utrzymania tego poziomu zatrudnienia do końca br., w zależności jednak od liczby przejmowanych pracowników innych sieci.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|