Nokia N9 - pierwszy i być może jedyny telefon z systemem MeeGo - będzie dostępny w sprzedaży w naszym kraju już w tym tygodniu, a kampania reklamowo-informacyjna ruszyła wczoraj. To naprawdę oryginalne urządzenie spodobało się Finom i ciekawie będzie zobaczyć, jak zareagują na nie Polacy.
reklama
Nokię N9 Dziennik Internautów opisywał w czerwcu br. jako prosty smartfon tylko na dotyk. To urządzenie nie ma klawiatury ani przycisków na froncie urządzenia. Jest tylko szklany ekran z zaokrąglonymi krawędziami. Użytkownik przechodzi do poszczególnych funkcji, wykonując gest przesuwania palcem po ekranie (ang. "swipe").
Urządzenie wyposażono w duży ekran AMOLED o przekątnej 3,9''. Smartfon można też łatwo powiązać z akcesoriami i udostępniać pliki przy użyciu technologii zbliżeniowej NFC. Ponadto użytkownicy N9 mają dostęp do darmowych map Nokia, nawigacji, sklepu z aplikacjami oraz oferty sklepu Nokia Muzyka.
W środku urządzenia kryje się procesor 1 Ghz TI OMAP 3630, ten sam, który stosuje się w urządzeniach Droid X, Droid 2 i Pre 2. Najbardziej oryginalny jest zastosowany system operacyjny - Meego 1.2. W założeniach platforma MeeGo miała być zestawem kilku dystrybucji Linuksa przeznaczonych dla netbooków czy telewizorów, ale także smartfonów. Oczekiwano, że będzie to dobry następca Symbiana. Plany sympatyków MeeGo ostudziła umowa, którą Nokia podpisała z Microsoftem, zakładająca wydanie serii urządzeń opartych o system Windows Phone.
W tej sytuacji wszystko wskazuje na to, że Nokia N9 będzie jedynym smartfonem z MeeGo i w dodatku będzie to urządzenie nie tak łatwo dostępne, jak się spodziewano. Fiński producent anulował premiery smartfona w Wielkiej Brytanii, Austrii, Szwajcarii oraz Niemczech. Pojawiły się plotki mówiące, że wyprodukowane będzie tylko 100 tys. tych urządzeń, co pozwala od razu uznać je za coś w rodzaju gadżetu dla kolekcjonerów.
Tymczasem w Polsce Nokia N9 będzie intensywnie reklamowana jako nowatorskie, oryginalne urządzenie.
- Kampania oprócz mediów zasięgowych w dużym stopniu jest zorientowana na prezentację i interakcję z konsumentem. Dzięki showroomom każdy będzie mógł wypróbować N9, poznać całą gamę kompatybilnych akcesoriów Nokia oraz sprawdzić, co oferuje na przykład zastosowana w modelu technologia NFC – mówi Piotr Bubak, Dyrektor Marketingu Nokia Poland.
Pierwszy showroom pojawi się w warszawskim Pasażu Wiecha już 24 października i będzie dostępny dla odwiedzających do końca listopada. Kolejne będą pojawiać się w Katowicach przy ulicy Korfantego 2 (24.10-06.11), Krakowie przy Galerii Krakowskiej (24.10-06.11), we Wrocławiu na Placu Grunwaldzkim 22 (07.11-20.11) oraz w Poznaniu na terenie Starego Browaru (07.11-20.11).
Cena smartfona to 2600 PLN. Smartfon od tego tygodnia jest dostępny w sprzedaży detalicznej oraz w sieci Orange. Ponadto za 2-3 tygodnie będzie możliwość nabycia go w sieci Plus i T-Mobile. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.nokia.pl/n9.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*