Mimo ogólnego spadku ilości spamu w porównaniu z lipcem, Polska awansowała do pierwszej dziesiątki krajów wysyłających najwięcej niechcianych e-maili według Kaspersky Lab.
reklama
Jeszcze nie tak dawno szkodliwe załączniki docierały do użytkowników w e-mailach kuszących erotycznymi zdjęciami dziewczyn, które „nie mogą doczekać się spotkania z tobą”. Teraz niechciane wiadomości podszywają się pod korespondencję biznesową, równie często spamerzy wysyłają fałszywe powiadomienia pochodzące rzekomo od firm kurierskich, takich jak UPS, FedEx oraz DHL. Informują w nich, że paczka nie mogła zostać dostarczona lub że adres odbiorcy został błędnie wypełniony. Załączniki towarzyszące takim e-mailom zawierają różne rodzaje złośliwego oprogramowania.
– Zmiany w sposobie wysyłania szkodliwych wiadomości e-mail są spowodowane tym, że większość użytkowników nie spodziewa się znaleźć szkodliwych programów w korespondencji biznesowej – wyjaśnia Maria Namiestnikowa, starszy analityk spamu z Kaspersky Lab.
W sierpniu wykryto kilka nowych sztuczek wykorzystywanych do rozprzestrzeniania szkodliwego kodu, jednak wszystkie z nich opierały się na tej samej koncepcji: im bardziej tajemniczy e-mail i im mniej zawiera tekstu, tym większe są szanse, że wzbudzi ciekawość odbiorcy. Analitycy z Kaspersky Lab zidentyfikowali trzy rodzaje spamu wykorzystującego tę technikę:
W sierpniu szkodliwe pliki zostały wykryte w 5,9% wszystkich wiadomości e-mail, co stanowi wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z lipcem. Ranking państw stworzony w oparciu o liczbę złośliwych programów w ruchu pocztowym pokazuje, że najwięcej z nich trafia do użytkowników ze Stanów Zjednoczonych (10,1%), Rosji (10,1%), Wielkiej Brytanii (7,36%), Niemiec (5,45%) oraz Indii (5,1%).
Pełna wersja raportu jest dostępna w Encyklopedii Wirusów VirusList.pl prowadzonej przez Kaspersky Lab.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|