Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Empik przejmuje Gandalfa i wchodzi na rynek podręczników

02-08-2011, 10:26

Grupa Empik Media&Fashion kupiła 70 proc. akcji Gandalf Sp. z o.o. Wcześniej Empikowi nie udało się przejąć Merlina, ale Gandalf to jedna z najbardziej udanych księgarni, która dobrze sobie radzi z dystrybucją podręczników szkolnych. Tym samym Grupa EMF wchodzi na rynek podręczników warty 1 mld złotych.

Wczoraj (1 sierpnia 2011 r.) weszła w życie Umowa Inwestycyjna pomiędzy NFI Empik Media & Fashion S.A. (Grupa EMF) a akcjonariuszami Gandalf Sp. z o.o. Na mocy umowy, od dotychczasowych akcjonariuszy Gandalf, EMF nabywa pakiet kontrolny 70 proc. udziałów Spółki, za łączną kwotę 12 mln złotych.

Grupa  EMF zagwarantowała sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji PUT/CALL, począwszy od 2015 r.

Umowa przewiduje kontynuację zarządzania Spółką przez twórców Gandalfa - Anettę Wilczyńską i Pawła Goszczyńskiego. Gandalf Sp. z o.o. będzie operacyjnie funkcjonować w ramach E-commerce Services Sp. z o.o., wchodzącej w skład Grupy Empik.

>>> Czytaj: UOKiK: Książki i multimedia w sieci za 225 mln zł

- Dzięki nabyciu księgarni Gandalf, której istotną część działalności stanowi dystrybucja podręczników, EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że rynek podręczników w Polsce ma wartość 1 mld złotych i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży - tłumaczy Maciej Szymański, Prezes Grupy Empik Media.

Poza zbudowaniem pozycji na rynku podręczników przejęcie ma pozwolić na:

  • wykorzystanie potencjału sprzedażowego i rozpoznawalności marki Empik/empik.com oraz Smyk/smyk.com do zwiększenia sprzedaży Gandalfa, głównie w kategorii podręczników i produktów okołoedukacyjnych;
  • wykorzystanie fizycznych punktów zamówień oraz odbioru w sieci salonów Empik;
  • wykorzystanie platformy logistycznej Empiku (magazyn centralny, dystrybucja);
  • zbudowanie wspólnej, multi-kanałowej bazy klientów internetowych i tradycyjnych;
  • wykorzystane dostępu do finansowania EMF w celu dalszego rozwoju Gandalfa.

Przejęcie Gandalfa wpisuje się w realizowaną przez EMF strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej, którą Grupa zintensyfikowała od początku 2010 r. W kwietniu 2010 r., poprzez spółkę zależną Empik, nabył większościowy pakiet udziałów w Virtualo Sp. z o.o. działającej na rynku e-booków i audiobooków. Kolejnymi akwizycjami EMF w tym segmencie były: przejęcie większościowego pakietu akcji w Spółce e-Muzyka S.A. w lutym 2011 r. oraz nabycie pakietu kontrolnego akcji w spółce GRY-OnLine S.A. w maju 2011 r.

>>> Czytaj: Empik będzie walczył o Merlina - odwoła się od decyzji UOKiK zakazującej przejęcie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR