Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Twitter eksponuje promowane tweety

29-07-2011, 08:11

Twitter ogłosił, że tzw. promowane tweety będą łatwiejsze do zobaczenia dla użytkowników. Nie oznacza to jednak inwazyjnych reklam. Twórcy Twittera nadal troszczą się o to, aby prezentowane w nim informacje były odbierane jako przydatne.

robot sprzątający

reklama


Promowane tweety są dostępne od ponad roku, ale teraz Twitter postanowił bardziej je wyeksponować, co zostało zapowiedziane na blogu firmy.

Promowane tweety danej firmy zobaczą tylko te osoby, które śledzą jej konto na Twitterze. Internauci nie zostaną zatem zalani informacjami, które całkowicie ich nie dotyczą.

Promowany wpis pojawi się w Timeline po zalogowaniu lub odświeżeniu strony. Użytkownik zawsze najpierw zobaczy go na samej górze, niezależnie od czasu publikacji, ale potem promowany tweet będzie zjeżdżał niżej. Nie będzie on prezentowany użytkownikowi więcej niż jeden raz. Promowane tweety można też usunąć z Timeline.

>>> Czytaj: Hugo Chavez kieruje państwem przy pomocy Twittera

Timeline z jednym promowanym tweetem
fot. Twitter - Timeline z jednym promowanym tweetem

Trzeba zatem przyznać, że tweety promowane nie będą bardzo się różnić od tweetów "zwykłych". Po prostu reklamodawcy mogą być pewni, że użytkownicy zobaczą je na pierwszym miejscu niezależnie od czasu zalogowania. Promowane Tweety nie będą jednak "udawać" tweetów zwykłych, tzn. zostaną oznaczone jako promowane za pomocą żółtej ikonki ze strzałką i tekstu "Promoted by". Na obrazku obok widać promowany wpis od JetBlue.

Taka forma reklamy raczej nie przyda się do promowania nowej, nieznanej marki. Przyda się ona natomiast tym firmom, które mają już fanów na Twitterze. Dzięki promowanym tweetom łatwiej będzie informować o nowych produktach, ofertach sprzedaży, punktach sprzedaży, promocjach itd. 

Twitter ma już dużych partnerów, z którymi będzie testował nowe promowane tweety. Są wśród nich m.in. Dell, Groupon, HBO, JetBlue, LivingSocial, Microsoft Xbox, Red Bull i in. W czasie fazy testowej użytkownicy zobaczą również promowane tweety od organizacji non-profit, takich jak Amerykański Czerwony Krzyż oraz Water.org.

>>> Czytaj: Rodzice chętnie wykorzystują Facebooka do śledzenia swoich dzieci


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Twitter