Facebook awansował o cztery miejsca w rankingu najpopularniejszych polskich stron mobilnych, przygotowanym przez Opera Software. Tylko jedno miejsce dzieli go od NK. Polski serwis nie może ignorować zagranicznego konkurenta, tym bardziej że Polacy nie są jeszcze tak uspołecznieni, jak mogliby być.
reklama
Opera Software regularnie publikuje swój raport pt. Stan sieci mobilnej. Jest on przygotowywany na podstawie danych z serwerów Opery Mini. Popularność przeglądarek Opery pozwala na dość dokładne zbadanie nawyków mobilnych internautów.
W najnowszym raporcie jest ciekawostka istotna dla polskiego rynku. Chodzi o ranking najpopularniejszych w Polsce stron mobilnych, który przedstawia się następująco:
W nawiasach podano, jaką pozycję w rankingu miały wymienione strony w marcu. Widzimy, że Facebook awansował z miejsca siódmego na trzecie i znalazł się na podium zaraz za NK. Tak wyraźna zmiana musi oznaczać duże postępy w zdobywaniu polskiego rynku.
Oczywiście użytkownicy mobilnych przeglądarek Opery stanowią zaledwie część wszystkich polskich internautów, ale to nierzadko "pionierzy" sygnalizujący nowy trend. NK jest serwisem o pozycji niewątpliwie bardzo silnej, ale nie jest to pozycja niezagrożona.
Warto mieć jeszcze na uwadze inne liczby z raportu. Polska ma od teraz w pierwszej trójce najpopularniejszych stron aż dwa serwisy społecznościowe. To może potwierdzać, że przeglądanie social media stało się kołem zamachowym mobilnego internetu, przybierając różne twarze: na Zachodzie - Facebooka, na Wschodzie - vKontakte, a w Polsce – NK.
Trzeba jednak powiedzieć, że to Indonezja i Filipiny dominują, jeśli chodzi o odsetek użytkowników mediów społecznościowych w ogóle mobilnych internautów. Odwiedza je w tych krajach ponad 77% ludzi. Polska w tej kategorii wypada słabo – tylko 36% użytkowników Opery Mini korzysta u nas z najpopularniejszego serwisu społecznościowego (NK). Dla porównania: w USA jest to 40%, w Rosji – 71%, a w Wielkiej Brytanii – 51%.
Jeszcze słabiej wypada uspołecznienie internetu mobilnego liczonego w odsłonach NK. Tylko 18% odsłon nad Wisłą przypada na rodzimy serwis. Jak widać, paradoksalnie dwa serwisy społecznościowe na podium mobilnej sieci nie gwarantują statusu światowej potęgi w tym zestawieniu. Powodem jest u rozbicie fanów social media na użytkowników NK i Facebooka.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|