Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Apple coraz bliżej uruchomienia swojej chmurowej usługi muzycznej

19-05-2011, 08:44

Producent z Cupertino dogaduje się z wytwórniami muzycznymi i może zaprezentować swoją usługę już w najbliższym miesiącu.

robot sprzątający

reklama


Jak informowaliśmy niedawno, Google nie miało łatwego okresu podczas negocjacji z wytwórniami płytowymi, stąd ostatecznie Music Beta pozwala obecnie wyłącznie na przechowywanie muzyki, którą wgrają do niej użytkownicy.

>>Czytaj także: Bill Gates był wielkim zwolennikiem zakupu Skype'a

Sonda
Chmurowa usługa muzyczna od Apple odniesie sukces?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak donosi serwis CNET, Apple jest znacznie lepsze w rozmowach z branżą muzyczną i już teraz podpisało umowę licencyjną z EMI Music. Do tego firma już na początku następnego tygodnia ma zatwierdzić kolejne porozumienia z Universal Music Group oraz Sony Music Entertainment.

Tego typu umowy dają Apple dużą przewagę nad konkurencją i pozwalają między innymi na bezproblemową sprzedaż muzyki użytkownikom. Z drugiej strony, duże wytwórnie prawdopodobnie będą bardzo niechętnie patrzyły na pliki, które użytkownicy sami wgrywają do chmurowych usług.

Już teraz branża muzyczna z dużą niechęcią przygląda się Music Beta, która miała "wkurzyć" wytwórnie. Również analogiczna usługa od Amazona nie spodobała się wielkim studiom nagraniowym, które w cloud computingu widzą duże pole do popisu dla piractwa.

Obecnie przypuszcza się, że muzyczna usługa chmurowa od Apple może zostać zaprezentowana na odbywającej się w czerwcu Worldwide Developers Conference. Jak informowaliśmy niedawno, producent z Cupertino ma tu duże szanse na sukces.

>>Czytaj także: 13-latek przesłuchany przez Secret Service za wpis na Facebooku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CNET