Ponad 9-procentowy wzrost liczby sprzedanych telefonów komórkowych przełożył się na znaczący wzrost przychodów. Pozwoliło to Motoroli Mobility, firmie powstałej po podziale Motoroli, na znaczące ograniczenie strat.
reklama
Motorola Mobility to jedna z dwóch firm, jakie powstały po podziale Motoroli Inc., który nastąpił z początkiem roku. Władze firmy uznały, że korzystniejszym rozwiązaniem będzie stworzenie dwóch odrębnych podmiotów, które zajmować się będą różnymi segmentami rynku mobilnego. Pod koniec tygodnia firma opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku. I trzeba przyznać, że sytuacja zdaje się poprawiać.
Firma osiągnęła przychody w wysokości 3,03 mld USD, co jest wynikiem o 22,2 proc. lepszym niż rok wcześniej. To zasługa przede wszystkim działu urządzeń mobilnych, którego przychody wyniosły 2,1 mld USD, o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Motoroli udało się znacząco zwiększyć sprzedaż telefonów komórkowych - łącznie z 8,5 do 9,3 mln, w tym smartfonów z 2,3 do 4,1 mln urządzeń. Nabywców znalazło także 250 tysięcy tabletów XOOM. W segmencie rozwiązań dla domu nastąpił z kolei wzrost o 8 proc., do 904 mln USD.
Zysk operacyjny wzrósł z 595 do 755 mln USD, nie pozwoliło to jednak Motoroli wyjść na plus. Strata operacyjna wyniosła 36 mln USD (-79,1 proc.), natomiast strata netto 81 mln USD (-61,8 proc.). Strata netto na akcję spadła z 72 do 27 centów. Sytuacja zdaje się więc poprawiać, ale na bardziej stanowcze wnioski będzie trzeba poczekać jeszcze przynajmniej dwa kwartały.
Motorola Mobility spodziewa się, że w drugim kwartale uda jej się osiągnąć zysk netto w wysokości 35 mln USD i zysk na akcję w wysokości 12 centów.
Wszystkie dane zgodne z US GAAP.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*