Zapewnienie uczniom laptopa to nie tylko kupno urządzenia. Potrzebny jest serwis, oprogramowanie, ale to nie koniec. Trzeba zapewnić jeszcze tak podstawowe rzeczy, jak podłączenie do internetu i prądu, a to wymaga wielu inwestycji w wielu placówkach.
W marcu Dziennik Internautów pisał, że rząd znów chce kupić uczniom komputery, tym razem uczniom podstawówek. Pomysł od razu wywołał więcej wątpliwości niż radości. Można pytać o szczegóły, takie jak serwis dla urządzeń lub oprogramowanie, ale rząd nie ma konkretnych odpowiedzi. Mimo to Michał Boni zdążył już powiedzieć o czekającej nas zmianie cywilizacyjnej.
Jeśli poważnie się zastanowimy, to dojdziemy do wniosku, że problem z laptopami wymaga bardzo głębokich zmian, które oczywiście będą generować nowe koszty. Zwróciło na to uwagę Polskie Towarzystwo Informatyczne, które przesłało do Departamentu Telekomunikacji Ministerstwa Infrastruktury dokument pt.: "Opinia dotycząca projektu ustawy o konwersji opłat z tytułu udzielenia koncesji operatorom ruchomych publicznych sieci telekomunikacyjnych”.
Zdaniem PTI propozycja ministerstwa infrastruktury nie w pełni prowadzi do realizacji celów nakreślonych w rządowych dokumentach "Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w Polsce 2007-2013" oraz "Plan działań dotyczący nauczania dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania szkoły w społeczeństwie informacyjnym. Nowe technologie w edukacji". Np. zamiar przekazania dzieciom sprzętu na własność rodzi pytania:
Zdaniem PTI należy najpierw stworzyć odpowiednią infrastrukturę w szkole poprzez modernizację istniejącego sprzętu, doposażenie szkół w laptopy, rzutniki, tablice interaktywne oraz odpowiednie oprogramowanie, aby umożliwić nauczycielom wszystkich przedmiotów korzystanie z nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym. Trzeba też zaplanować odpowiednie szkolenia dla nauczycieli, zapewnić wsparcie dla rodziców oraz określić mechanizmy monitoringu i ewaluacji realizacji projektu, a także przewidzieć jego modyfikacje wraz z rozwojem technologii.
Opinię na temat projektu ustawy sformułowała również Koalicja Otwartej Edukacji (KOED), która podobnie jak PTI zaleca całościowe podejście do kwestii rozwoju cyfryzacji polskich szkół, obejmujące zarówno zadania infrastrukturalne, rozwój sieci i wyposażenia w sprzęt cyfrowy, jak i rozwój zasobów edukacyjnych oraz wspieranie cyfrowych kompetencji uczniów i nauczycieli.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|