Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zakaz reklam alkoholu w komunikatorach i serwisach społecznościowych

GazetaPrawna.pl 15-04-2011, 09:42

Spoty reklamowe, w których telewidzowie są zachęcani do spożywania napojów alkoholowych, będą emitowane między godziną 23 a 6 rano. Nie będzie można również promować napojów alkoholowych za pośrednictwem stron internetowych adresowanych do małoletnich, komunikatorów lub portali społecznościowych.

Ograniczenie promocji napojów alkoholowych to główne założenie nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Wczoraj nad projektem pracował Senat. Zgodnie z zaproponowanymi przepisami skróceniu ulegnie przede wszystkim czas, w którym można emitować reklamy piwa w telewizji. Puszczanie tego typu spotów według projektu będzie możliwe od godziny 23 do 6 rano. Dziś reklamy piwa można oglądać w telewizji już o godzinie 20. Zakaz ten obejmie również kino, teatr oraz radio.

Ponadto według projektu reklamy promujące piwo mają zniknąć z takich miejsc, jak stadiony, kąpieliska, pływalnie, zakłady opieki zdrowotnej oraz stacje paliw. Nie będzie można również promować napojów alkoholowych za pośrednictwem stron internetowych adresowanych do małoletnich, komunikatorów lub portali społecznościowych.

Kara za złamanie zakazu reklamowania alkoholu w wybranych miejscach bądź o określonej porze wyniesie nawet 1 milion złotych. To dwa razy więcej niż dzisiaj.

Więcej w Gazecie Prawnej w artykule Bez reklam piwa na Naszej Klasie

Iwona Aleksandrzak

gazetaprawna.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

MaturaToBzdura: Historia PRL-u