Amazon nie będzie starać się o specjalne licencje dla chmurowych usług muzycznych, bo według firmy nie są one potrzebne. Poza tym tego typu usługi napędzają sprzedaż MP3. Argumenty te zostały zawarte w liście Amazona, który trafił do wydawców muzycznych.
Pod koniec ubiegłego miesiąca Amazon uruchomił usługi Cloud Drive oraz Cloud Player. Umożliwiają one przechowywanie muzyki w internecie i odsłuchiwanie jej na dowolnym komputerze lub urządzeniu z Androidem. Nabywcy plików MP3 od Amazonu mają możliwość umieszczania ich od razu w internetowej kolekcji. Niestety usługa nie spodobała się wytwórniom muzycznym. Uznali oni, że Amazon powinien wykupić specjalne licencje na usługi chmurowe.
Billboard.biz podaje, że Amazon wystosował list do wydawców w tej sprawie. Zwrócił w nim uwagę, że usługa chmurowa pozytywnie wpłynęła na sprzedaż plików MP3. W liście poruszono też kwestie licencji.
W cytowanym przez Billboard fragmencie listu przedstawiciele Amazon stwierdzili, że Cloud Player to oprogramowanie do zarządzania mediami i odtwarzania ich, nieróżniące się od Windows Media Playera lub innych aplikacji, których konsumenci używają do zarządzania muzyką i odtwarzania jej. Dostarczanie takiego oprogramowania nie wymaga licencji od dostawców treści.
W liście jest również mowa o tym, że z czasem do Cloud Drive mogą być dodane funkcje wymagające licencji. Informacje o nich mają być jednak ujawnione później (źródło: Billboard, Amazon Letter To Labels: Cloud Drive Locker Has Boosted MP3 Sales).
Z argumentacją Amazona zgodzi się wiele osób, ale raczej trudno uwierzyć w zmianę stanowiska przemysłu rozrywkowego. Widać, że wydawcy chcieliby mieć 100% władzy nad każdą nową technologią. Uważają oni, że każdy, kto wymyśli nowy sposób dostarczania treści, powinien najpierw prosić ich o zgodę. Widać to dobrze w przypadku usług VoD.
Amazon mógłby najpierw rozmawiać z wydawcami, ale to wystawiałoby go na ryzyko znacznych opóźnień (wydawcy właściwie nie lubią postępu). W tym czasie konkurencyjne usługi mogłyby wprowadzić na rynek inne firmy (m.in. Google, Apple). Wyścig technologii nie ma znaczenia. O wiele większym problemem jest znalezieniu sposobu na dogadanie się z przemysłem rozrywkowym lub ominięcie go, co chyba chce zrobić Amazon.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|