Choć formy komunikacji w sieci szybko się zmieniają, rozmowy głosowe obsługiwane przez Skype wciąż wydają się niezagrożone.
Niedawno wspominaliśmy o projekcie wprowadzenia tańszych rozmów w Skype przez hotspoty, jednak teraz firma nieco zaskoczyła użytkowników.
Na blogu usługi możemy znaleźć zapowiedź wprowadzenia do okna głównego programu reklam, na co obecnie decyduje się jedynie część właścicieli międzynarodowych komunikatorów. Dla użytkowników z Polski takie rozwiązania nie są jednak niczym nowym, gdyż banery towarzyszą najpopularniejszemu w naszym kraju komunikatorowi Gadu-Gadu niemal od początku jego istnienia.
Nieco kontrowersji może wzbudzać fakt, że jak informują przedstawicie Skype'a, reklamy będą wykorzystywały informacje, które użytkownicy umieścili w swoich profilach, takie jak miejsce zamieszkania, wiek czy płeć. Jednocześnie podkreśla się, że całość będzie można wyłączyć w ustawieniach, a tego typu rozwiązania stosowane są głównie po to, by serwować użytkownikom ciekawsze i przyjemniejsze dla nich reklamy.
Warto wspomnieć, że z podobnym problemem zetknęły się także najpopularniejsze przeglądarki, które solidarnie wprowadzają rozwiązania takie, jak firefoksowy "Do Not Track", mające pozwolić użytkownikom na wyłączenie śledzenia ich poczynań w sieci w celu dopasowywania do nich reklam.
Deweloperzy Skype'a dodają także, że reklamy wyświetlane w komunikatorze nie będą inwazyjne. Znajdą się one wyłącznie w windowsowej wersji narzędzia, zatem dla użytkowników Linuksa oraz Mac OS właściwie nic się w tej kwestii nie zmieni.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|