Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Coraz mniej osób wysyła e-maile

08-02-2011, 20:56

Nowe formy komunikacji wypierają dobrze znane rozwiązania. Serwisy społecznościowe przejmują funkcję centrów komunikacyjnych.

robot sprzątający

reklama


Choć jak wspominaliśmy jakiś czas temu, nawet noworodki mają już swoje konta pocztowe, użytkownicy coraz częściej do komunikowania się wybierają serwisy społecznościowe, które wydają im się naturalniejsze.

>> Czytaj też: Dziecko w sieci - jak uniknąć czyhających zagrożeń?

Sonda
Korzystasz z e-maili?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak donosi comScore, w 2010 roku aż 59 proc. dzieci w wieku 12-17 lat zaprzestało korzystania z e-maili. Na ich miejsce weszły serwisy społecznościowe, co zresztą było jednym z celów Marka Zuckerberga. Dzieci ze szkół średnich nie używają e-maili, zamiast tego wysyłają SMS-y. Ludzie chcą lżejszych form komunikacji, jak SMS-y czy komunikatory, by się porozumiewać - wspomina twórca Facebooka.

Do elektronicznej poczty nie przekonują się także ludzie w wieku 18-24 lat, gdzie wykorzystanie e-maili spadło jednak tylko o 1 proc. Co ciekawe, w każdej kolejnej grupie wiekowej ludzie coraz chętniej piszą do siebie wiadomości. Największy wzrost aż o 28 proc. odnotowano dla ludzi powyżej 65 roku życia.

Użytkownicy e-maili w grupach wiekowych
fot. - Użytkownicy e-maili w grupach wiekowych
Wyniki nie są zaskakujące i bezpośrednio wiążą się z zachowaniami młodzieży w sieci. Obecnie najwięcej czasu spędza ona właśnie przeglądając witryny społecznościowe (wzrost z 3,8 do 14 proc.), naturalnym więc wydaje się jej wysłanie prywatnej wiadomości bez opuszczania Facebooka.

>> Czytaj też: Czy Twoje dziecko jest bezpieczne w sieci?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TechCrunch