Okazuje się, że użytkownicy smartfonów są bardzo wybredni, jeśli chodzi o jakość aplikacji. Tak duże zainteresowanie testami nowych narzędzi to jednak dobra informacja.
reklama
Na niezwykle konkurencyjnym rynku mobilnych aplikacji dostępnych jest już około 400 tys. narzędzi dla iPhone'a/iPada i blisko 200 tys. zbudowanych z myślą o Androidzie. Wszystkie zamknięte w prostych "marketach" i równie łatwe do instalacji praktycznie jednym kliknięciem.
Jak się okazuje, taki model zachęca użytkowników do testów, które jednak zwykle nie trwają zbyt długo. Dzięki wykorzystaniu usługi analitycznej Localytics, która pozwala dokładnie sprawdzić, w jaki sposób wykorzystywane są aplikacje, odkryto kilka ciekawych faktów.
Badania, które obejmowały tysiące aplikacji dla Androida, iPhone'a, iPada, BlackBerry oraz Windows Phone 7, pokazały, że aż 26 procent z nich jest włączana tylko raz po instalacji. Użytkownicy, którym dane narzędzie nie przypadnie do gustu, zwykle już nigdy do niego nie wracają. Co najistotniejsze, z miesiąca na miesiąc procent "odrzucanych" aplikacji jest coraz większy.
Tylko pozornie są to jednak złe informacje. Wciąż nie należy zapominać o 74 proc. aplikacji, z których użytkownicy korzystają wielokrotnie. Dodatkowo niewielki wzrost procentowy liczby narzędzi używanych tylko raz i tak zachowuje bardzo dobry stosunek do niezwykle szybko rosnącej liczby aplikacji.
Choć konkurencja jest bardzo duża, wiele polskich firm próbuje swoich sił, tworząc aplikacje dla smartfonów. Jedną z nich jest Mind The Kids, z twórcami której rozmawialiśmy jakiś czas temu w Dzienniku Internautów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|