Przychody dalej spadają, jednak firmie udało się znacząco poprawić zyskowność. Rok 2010 przyniósł sporo zmian w Yahoo, obecny - to już m.in. uruchomienie polskiej wersji serwisu.
reklama
1,525 mld USD wyniosły w czwartym kwartale 2010 roku przychody firmy Yahoo, liczone zgodnie z GAAP. Oznacza to 12-procentowy spadek rok do roku. Po wykluczeniu efektów umowy z Microsoftem przychody wyniosły w tym okresie 1,205 mld USD, czyli o 4 procent mniej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny firmy wzrósł ze 119 do 220 mln USD, czyli o 85 procent.
Firmie znacząco udało się poprawić zyskowność. W okresie październik-grudzień zysk netto wyniósł 312 mln USD i był o 104 procent wyższy niż w analogicznym okresie roku 2009. Zysk na akcję wzrósł z kolei z 11 do 24 centów, czyli o 120 procent. Martwić może jednak znaczący, 27-procentowy (zgodnie z GAAP) spadek przychodów z wyszukiwarki.
Zadowolenie z kwartalnych i całorocznych wyników wyraziła Carol Bartz, dyrektor generalna firmy. Podkreśliła, że udało się podwoić zysk operacyjny, marżę, a także zwrot na kapitale. Dodała, że reklama typu display urosła o 17 procent. Rok 2010 przyniósł także zgodnie z harmonogramem zakończenie wdrażania umowy z Microsoftem w Ameryce Północnej.
W zeszłym roku serwis zrealizował także kilka innych projektów, których celem było zatrzymanie odpływu internautów. Rozpoczęto integrację z firmą Zynga, twórcą popularnych gier webowych, w tym FarmVille znanego z Facebooka. Dzięki współpracy z Twitterem możliwe jest jednoczesne logowanie się do obu serwisów. Z kolei Yahoo Messenger Beta umożliwia granie w gry społecznościowe.
W pierwszym kwartale br. Yahoo spodziewa się osiągnięcia przychodów w przedziale 1,15-1,23 mld USD oraz poniesienia kosztów w wysokości 1,02-1,07 mld USD. Zysk operacyjny powinien wynieść 130-160 mln USD.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*