Zmiana na stanowisku lidera wśród przeglądarek na Starym Kontynencie. Internet Explorer traci na znaczeniu, w siłę rośnie Chrome. Sam Firefox także nie powinien czuć się zbyt pewnie.
EUROPA
Grudzień 2010 roku przyniósł zmianę na pozycji lidera wśród przeglądarek internetowych w Europie. Według StatCounter Firefox, produkt Mozilla Foundation, wyprzedził Internet Explorera amerykańskiego Microsoftu. Przewaga jest co prawda niewielka - 38,11 wobec 37,52 proc., jednak sam fakt wart jest odnotowania. Jak również to, że zmiana nastąpiła głównie dzięki Chrome'owi.
Przeglądarka autorstwa Google'a w ciągu roku zwiększyła swój udział z 5,06 do 14,58 proc. Odbyło się to przede wszystkim kosztem IE, który rok temu cieszył się udziałem na poziomie 44,84 proc. Sam Firefox także stracił - w grudniu 2009 roku korzystało z niego 40,80 proc. internautów. Safari i Opera utrzymują udziały na poziomie 4-5 proc.
ŚWIAT
W skali świata obserwowany jest podobny trend, przy czym przewaga Internet Explorera nad drugim Firefoxem wciąż jest spora. W grudniu ubiegłego roku IE miał 46,94 proc. udziału w rynku, a produkt Mozilli cieszył się poparciem 30,76 proc. internautów. Jednocześnie było to zaledwie o 0,79 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu dwunastu miesięcy przeglądarka Microsoftu straciła znacznie więcej - 8,78 pkt. proc.
Udział Chrome'a wzrósł z 5,45 do 14,85 proc., a Safari z 3,48 do 4,79 proc. Opera zyskała zaledwie 0,01 pkt. proc. i jest obecnie zainstalowana na 2,07 proc. komputerów. Norweska przeglądarka jest prawie w ogóle nieznana w Ameryce Północnej - jej udział to zaledwie 0,65 proc. Jednocześnie dość silna jest pozycja Safari - korzysta z niej co dziesiąty internauta. Do maja 2010 roku zajmowała ona trzecie miejsce wśród przeglądarek, gdy została prześcignięta przez Chrome'a. Podobnie sytuacja wygląda w Australii i Oceanii.
POLSKA
Jeśli chodzi o Polskę, to zdecydowanym liderem jest Firefox. W grudniu 2010 roku korzystało z niej 52,77 proc. internautów, rok wcześniej 54,43 proc. Powoli, acz systematycznie słabnie rola Internet Explorera. W ciągu roku jego udział zmniejszył się z 25,83 do 19,66 proc.
W listopadzie na trzecie miejsce wysforował się Chrome, mający obecnie udział na poziomie 13,69 proc. (rok temu 4,64 proc.). Mocno trzyma się Opera, choć także i ona nie ustrzegła się spadku - w ciągu dwunastu miesięcy o 0,65 pkt. proc., do poziomu 11,86 proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*