Android to system, który znajduje się na większości telefonów zakupionych w USA w trzecim kwartale br. - wynika z danych firmy analitycznej NPD Group. Największe spadki notują natomiast rozwiązania RIM. Wydaje się, że sukces lub porażka systemów mobilnych zależy w dużej mierze od... operatorów komórkowych.
reklama
NPD Group opublikowała wyniki badań dotyczące amerykańskiego rynku smartfonów w trzecim kwartale 2010 r. Wynika z nich, że Android instalowany był na 44% smartfonów zakupionych w trzecim kwartale, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Urządzenia iPhone stanowiły 23%, czyli o połowę mniej urządzeń zakupionych w tym kwartale. Smartfony od RIM spadły na trzecią pozycję - stanowią 22% zakupionych urządzeń, podczas gdy kwartał wcześniej stanowiły 28% nowych urządzeń. W poprzednim kwartale rozwiązania RIM znajdowały drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się systemów mobilnych. Z czego wynika spadek RIM, sukces Androida i stabilność sprzedaży iPhone'a?
Ross Rubin z NPD Group powiedział serwisowi Computerworld, że ważnym elementem sukcesu Androida jest dystrybucja urządzeń przez operatorów. System ten zaczął zyskiwać użytkowników, gdy znalazł się w ofercie Verizona i Sprint.
Da się również zauważyć, że Android trafił do ofert tych samych operatorów, którzy wcześniej byli dostawcami urządzeń BlackBerry od RIM. Wydaje się więc, że sukces Androida i spadek znaczenia RIM mają takie samo źródło.
Firma RIM udostępniła nowego smartfona BlackBerry Torch, ale zdecydowała się na współprace z AT&T, operatorem standardowo łączonym z iPhone'em. Spodziewano się, że AT&T będzie agresywnie promował BlackBerry Torch, ale chyba jednak RIM nie zyskuje na takim modelu dystrybucji. Wydaje się też, że Apple nie będzie w stanie dogonić Androida, jeśli nie wyłamie się z wyłącznej współpracy z AT&T.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*