Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Organizacja broniąca interesów konsumentów, wyśmiewając się z dyrektora generalnego Google, chce zwrócić uwagę na problem ochrony prywatności przez największe firmy internetowe.

robot sprzątający

reklama


Dyrektor generalny firmy Google - Eric Schmidt - jako jedzący lody kierowca ciężarówki, szpiegujący dzieci - taki obraz pojawi się 15 października w 15-sekundowym spocie na Times Square, najbardziej rozpoznawalnym miejscu Nowego Jorku. Autorem jest Consumer Watchdog, organizacja krytykująca działania Google w zakresie prywatności - informuje PCWorld.

Bezpośrednim powodem tej akcji są ostatnie wydarzenia związane z usługą Street View (rzekomo przypadkowe zbieranie danych z niezabezpieczonych sieci Wi-Fi), a także uruchomienie Buzza, społecznościowego dodatku Gmaila. Organizacja chce jednak także zwrócić uwagę, że nie tylko Google ma problemy z ochroną prywatności internautów.

>> Czytaj także: Street View: ludzie protestują, bo nie znają technologii? 

Sonda
Google odpowiednio chroni prywatność swoich użytkowników
  • Tak
  • Nie
  • Trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Domaga się stworzenia specjalnej listy (ang. Do not track me), na którą mogłyby się wpisywać osoby, które nie chcą, by ich ruchy były w internecie śledzone. Pierwowzór już istnieje - Do not call me (pol. Nie dzwoń do mnie). W Polsce takie rozwiązanie też funkcjonuje pod nazwą Lista Robinsona. Dotyczy ono również przesyłek pocztowych o charakterze marketingowym.

Organizacja podkreśla, że rośnie społeczne zapotrzebowanie na wprowadzenie efektywnych narzędzi w zakresie ochrony prywatności online. Według ankiety przeprowadzonej przez Grove Insight 80 procent Amerykanów popiera stworzenie specjalnej listy, a 86 procent chce wprowadzenia możliwości blokowania śledzenia aktywności w sieci (dotyczy przede wszystkim wyszukiwania oraz robienia zakupów).

Google zarzuty te odrzuca, podkreślając, że cała akcja jest niesprawiedliwa, a jej jedynym celem jest autopromocja Consumer Watchdog.

>> Czytaj także: Chcą jednolitych zasad dot. retencji danych w Europie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *