Co drugi internauta przyznaje, że ponad połowa wiadomości przychodzących na jego skrzynkę poczty elektronicznej stanowi tzw. szary spam – wynika z badania przeprowadzonego wspólnie przez firmę Microsoft, portal Onet.pl oraz serwis PCLab.pl. Niemal 60 proc. użytkowników sieci kasuje tego typu wiadomości, nawet ich nie czytając.
reklama
Szary spam (ang. greymail) to m.in. wszelkiego rodzaju przesyłki reklamowe, oferty promocyjne czy powiadomienia z serwisów społecznościowych. W odróżnieniu od klasycznego spamu sami zgodziliśmy się na ich otrzymywanie, podając swój adres poczty elektronicznej w celu uzyskania np. specjalnej oferty. Jednak z biegiem czasu wiadomości wysyłane np. przez linie lotnicze czy producenta przypraw nie są nawet przez nas czytane. Skutek jest taki, że dzień w dzień usuwamy ze skrzynek pocztowych od kilku do nawet kilkudziesięciu wiadomości, w ogóle ich nie otwierając.
– Dawniej do naszych skrzynek pocztowych trafiały głównie prywatne wiadomości od znajomych lub korespondencja związana z pracą. Obecnie nasze skrzynki poczty przychodzącej puchną od reklam, biuletynów, informacji o promocjach i powiadomień z serwisów społecznościowych – mówi Michał Kostrzewa z firmy Microsoft.
W ankiecie firmy Microsoft, portalu Onet.pl oraz serwisu PCLab.pl wzięło w sumie udział ponad 27 tys. internautów. Trzy czwarte wszystkich respondentów korzysta z jednego lub dwóch serwisów społecznościowych (odpowiednio 41,2 proc. i 33,7 proc.). Każdego dnia dostają średnio do 5 powiadomień o aktywności swoich znajomych, a mniej niż 10 proc. z nich dostaje ponad 20 takich powiadomień. Poołowa ankietowanych przyznaje, że ponad 50 proc. wszystkich otrzymywanych wiadomości stanowi właśnie szary spam. Niechcianą korespondencję najczęściej kasują bez czytania.
Poziom znajomości obsługi komputera i biegłości w poruszaniu się w internecie również ma wpływ na ilość otrzymywanej korespondencji. Połowa uczestniczących w badaniu użytkowników serwisu PCLab.pl twierdzi, że w ogóle nie otrzymuje powiadomień z serwisów społecznościowych, a ponad jedna trzecia z nich otrzymuje dziennie do 5 takich powiadomień. Ponad dwie piąte ankietowanych deklaruje umiejętność obrony przed niechcianą korespondencją, która stanowi tylko 10 proc. zawartości ich skrzynek pocztowych.
- Chociaż połowa uczestników ankiety wywodzących się z naszego serwisu zadeklarowała, że w ogóle nie korzysta z serwisów społecznościowych, to nadal praktycznie wszyscy borykają się z problemem uciążliwej korespondencji, takiej jak newslettery, oferty promocyjne czy inne powiadomienia. Coraz większą część dnia poświęcamy na porządkowaniu swoich skrzynek pocztowych i kasowaniu niechcianych wiadomości - powiedział Paweł Pilarczyk z PCLab.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|