Spowolnienie gospodarcze spowodowało, że klienci sklepów internetowych mają coraz większą potrzebę bezpieczeństwa, a niska cena nie zawsze jest najlepszym kryterium wyboru - wynika z raportu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego na temat polskiego rynku e-commerce.
Według analityków SMB będziemy obserwować postępujące rozdrobnienie sektora e-commerce, co spowoduje wzrost znaczenia reputacji poszczególnych sklepów w wyścigu o klientów. W sytuacji, gdy sieć będzie notować rosnącą liczbę dostawców, klienci będą coraz częściej wybierać sklepy, do których mają pełne zaufanie.
Z danych SMB wynika, że w 2010 roku wartość transakcji zawartych za pośrednictwem sieci wzrośnie o około 17-18% w stosunku do 2009 roku, przekraczając 15,5 mld złotych. Udział e-commerce w handlu detalicznym zacznie się powoli zbliżać do 3%. Za pośrednictwem sklepów internetowych wydanych zostało na zakupy online 39,69% pieniędzy, czyli 5,33 mld zł, co oznacza wzrost roczny 17,66%.
Przyrost odwiedzających nie jest zatem wynikiem zwiększenia liczby internautów, natomiast zmienia się ich struktura dojrzałości. Im większy staż online, tym większa skłonność do dokonywania zakupów. Wzrosty stanowią więc pochodną przyrostu liczby internautów w latach ubiegłych. „Nowi”, tegoroczni internauci swoją przygodę z e-commerce rozpoczną w pełni w ciągu dwóch najbliższych lat - podsumowują analitycy SMB.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*