Na liście krajów rozsyłających najwięcej wiadomości-śmieci królują Stany Zjednoczone odpowiedzialne za 13,1% światowego spamu. Polska z odsetkiem 2,4% uplasowała się na końcu listy, prześcigając Chiny, które w I kwartale 2010 r. wypadły z "parszywej dwunastki", plasując się dopiero na 15 miejscu (1,9% światowego spamu).
Jak w raporcie za I kwartał 2010 r. szacują specjaliści z firmy Sophos, spam stanowi aż 97% wszystkich wiadomości e-mail otrzymywanych przez firmowe serwery pocztowe. Obciąża on zasoby sprzętowe i marnuje czas pracowników, którzy zamiast efektywnie pracować, usuwają nadmiar niechcianych wiadomości. Stosowany jest w dużej mierze jako metoda sprzedaży podrobionych lub nielegalnych towarów, takich jak farmaceutyki, luksusowe zegarki, fałszywe dyplomy. Praktycznie wszystkie wiadomości tego typu pochodzą z zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem komputerów (zwanych botami lub zombie), które są kontrolowane przez cyberprzestępców.
Korea Południowa, Brazylia, Indie oraz wiodące prym Stany Zjednoczone odpowiadają za ponad 30% światowego spamu. Tymczasem Chiny, które uchodzą za główne źródło cyberataków na zagraniczne firmy i sieci rządowe, w ciągu minionych 12 miesięcy pokazały, że ilość przekazywanych przez ten kraj wiadomości-śmieci stale maleje - zauważa Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos.
Według kontynentów Azja nadal dominuje w ilości spamu, ponad jedna trzecia niechcianych wiadomości (33,7%) pochodzi z tego właśnie regionu. Mimo że Stany Zjednoczone znajdują się na szczycie listy, Ameryka Północna jako całość zmniejszyła przepustowość spamu od ostatniego kwartału i spadła na trzecie miejsce (16,9%), nieznacznie wyprzedzając Amerykę Południową (14,7%). Na drugim miejscu uplasowała się Europa (31,2%). Najmniej spamuje Afryka - z kontynentu tego pochodzi zaledwie 2,6% tego typu wiadomości.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|