Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

7 miliardów abonentów telefonii komórkowej za pięć lat?

11-04-2010, 10:29

Łączność szerokopasmowa odegra kluczową rolę w rozwiązywaniu globalnych problemów naszych czasów, takich jak bieda, zmiana klimatu i kryzys gospodarczy - uważa Hans Vestberg, dyrektor generalny firmy Ericsson.

W 2010 roku przypada dziesiąta rocznica przyjęcia Milenijnych Celów Rozwoju (Millennium Development Goals - MDG). Dyrektor generalny Ericssona podkreśla, że telekomunikacja ma wyjątkową pozycję, ponieważ ma wpływ na wszystkie Milenijne Cele Rozwoju. Zdaniem Vestberga w pozostałych 5 latach okresu objętego tym programem sektor teleinformatyczny będzie odgrywał ważną rolę w walce z biedą i zmianą klimatu oraz w przyspieszeniu wychodzenia z kryzysu.

- Dostęp do komunikacji bezprzewodowej ma bardzo istotne znaczenie dla przełamania cyklu biedy w krajach rozwijających się. Odpowiednie narzędzia mogą ułatwić ludziom wyrwanie się z biedy i osiągnięcie celów określonych w MDG. Spowoduje to ogromne zmiany w ich życiu. Obecnie jest 4,6 miliarda abonentów telefonii komórkowej. Chcemy, aby za pięć lat liczba ta wzrosła do 7 miliardów - powiedział Hans Vestberg.

Zwrócił on także uwagę, że warunkiem osiągnięcia tego celu jest „odpowiednio duża skala", co będzie wymagało zaangażowania wielu różnych sektorów i organizacji międzynarodowych.

>> Czytaj też: 100 mln USD więcej na rozwój aplikacji dla smartfonów

Jeśli chodzi o rolę telekomunikacji w przyspieszeniu wychodzenia gospodarki z kryzysu, Vestberg podkreślił, że rządy na całym świecie w coraz większym stopniu doceniają znaczenie wydatków na infrastrukturę jako drogi wyjścia z obecnego kryzysu finansowego, a operatorzy sieci komórkowych, jako tradycyjnie ważni inwestorzy w obszarze infrastruktury, mogą odegrać istotną rolę, wspierając ich działania.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Skuteczny biznesplan

Źródło: Ericsson